Nya färger för Lego baseplates 32x32 gamla utgår

Startat av mechamike, 20 Januari 2015 kl. 08:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Citat från: Peter S skrivet 21 Januari 2015 kl. 23:09
Står inte alla cc-hus på en baseplate? Just wondering...  ::)

Inte på ett sätt så att basplattans färg avgör vilken miljö, (vatten, snö,öken,gräs,) vi befinner oss i. Egentligen vore det bästa kanske om basplattorna som såldes var blått och tan. Öken och vatten fungerar ju bra som platta ytor.

Jag menar inte att förolämpa någon, men bland alla bitar som kan användas på spännande sätt hamnar ändå basplattan för min del väldigt nära "DUPLO". ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Larry Lars

Citat från: mechamike skrivet 22 Januari 2015 kl. 08:05
Heads up!
Tan och de ljusgröna nya plattorna rapporteras ha problem med clutchpower, råkar ni ut för det vänd er till customer service direkt och påpeka detta.

Då vet vi genast väldigt mycket mer. De gamla plattorna är alldeles för dyra att tillverka så för att vi inte skall märka att detta egentligen är en försämring får vi andra färger. :)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

mechamike

Plattorna har inte ändrat pris sendan 1996 om jag fattade infon rätt, man gör en prisjustering nu men det ska inte vara något avkall på kvalitén.
?

Mirandir

Citat från: mechamike skrivet 22 Januari 2015 kl. 12:56
Plattorna har inte ändrat pris sendan 1996 om jag fattade infon rätt, man gör en prisjustering nu men det ska inte vara något avkall på kvalitén.

Det verkar dock inte göras någon prisförändring i sverige. Åtminstone enligt de prislistor vi har fått.
Legobloggen: http://legobloggen.com

mechamike

Kan stämma, verkar bara vara I US man höjt priset-
?

Majkel

Clutchpowern har ju varit riktig dålig på basplattor även tidigare, frågan är om man borde rapportera nya basplattor som är lika dåliga som tidigare eller bara sämre än tidigare. Jag tror jag rapporterar allt som inte är bra helt enkelt :)