Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nu så!!!! (nya city train)

Startat av micke, 01 Juni 2010 kl. 20:39

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Citat från: micke skrivet 03 Juni 2010 kl. 13:17

Testade att beställa därifrån men när jag skulle check ut fick jag meddelandet " Can not ship to your destination"

Hittade den inte.
Kan vara så att det inte är Amazon som säljer utan en aktör som går via Amazon. Då blir frakten ofta dyrare plus att det inte är alla som skickar till övriga Europa.

micke

Citat från: shiftaltcmd skrivet 03 Juni 2010 kl. 14:18
Citat från: micke skrivet 03 Juni 2010 kl. 13:17

Testade att beställa därifrån men när jag skulle check ut fick jag meddelandet " Can not ship to your destination"

Hittade den inte.
Kan vara så att det inte är Amazon som säljer utan en aktör som går via Amazon. Då blir frakten ofta dyrare plus att det inte är alla som skickar till övriga Europa.

Det är säkert så, var inne nu också men alla är borta, går ej att hitta
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Måns.S

Citat från: Kwagge skrivet 01 Juni 2010 kl. 21:04
Citat från: thompabompa skrivet 01 Juni 2010 kl. 20:50
men tågen är ju verkligen galet dyra :-/

De förra seten var inte billiga i heller! 999 för passagerare tåget då...

Har lovat sonen godståget.. Så synd om mig ;) 
Man skulle ju vilja att det följde med 1-2 vagnar till till passagerartågen, både det nya och det gamla.
Då skulle man ju vara mer villig att betala priserna.

Carl T

Någon i London hade lagt ut några ex av godståget (plus annat, inkl grand emporium) på ebay långt under ordinarie pris men med rätt hög frakt. Jag frågade om sammanslagen frakt men sakerna hann tyvärr gå åt innan jag hann reagera på svaret. Sedan hände samma sak igen med en annan säljare. I efterhand rätt dumt av mig att vänta - jag hade kunnat få godstågen för runt £100 med frakt (inom UK).
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Kwagge

YES!

Hikmet har lagt ut tågen!

Godståg 1570:- (Tyvärr slut)

Passagerar tåget 1050:-

Stationen 390:-

Övergången 160:-

Carl T

När jag mailade dem förra månaden svarade Håkan "Den asken är en nyhet som släpps först under augusti och då kommer vi få in den och priset är inte fastsatt ännu men ca 1600:- blir vårt pris. Så fort den kommer in på lager så kommer den upp i webbshopen." Jag såg också i morse(?) att de fått in dem, men jag noterade inte att 7939 (godståget) var slut. Undrar om det betyder att de redan tagit slut. Fast är det så lär de väl ta in fler så fort de kan.

Priserna är hyggliga, särskilt om man tar hänsyn till skillnaden i moms/VAT mellan Sverige och Storbritannien. Jag får det till 11.35 SEK per GBP för 7939 ((1570kr/1.25) / (£130/1.175)).
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Tobbe Arnesson

Gissar att de beställt från LEGO och lagt in den i ordersystemet men inte fått fysisk leverans ännu.
Blogg: Robotkampen