Purister kan nu hämta stenar och fylla ut sitt landskap med.

Startat av Eigenbrötler, 09 Januari 2015 kl. 17:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Eigenbrötler

;D

Se denna fina tutorial.

Det bör ju vara ok att göra ett landskap med riktiga stena också då? rent purististkt? bara att hänvisa till lego :D

vad tycker ni?

jag tänkte ungefär: WTF?!? så de vill att man ska använda sten??? och lego försöker inte sälja stenarna ens??
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

mechamike

?

Vibora

Haha det är ju helt underbart...och vedervärdigt. En helt fantastisk nagel i puristögat. Otäckt obehagligt och befriande. Man måste tänka utanför ramarna för att utvecklas. Dags att måla stenar och vika pappersstrutar.  ;)  Eller kanske inte...

robban

Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Mikael Sol

marpe

Blandningen av byggleksak och annat är besvärlig i det här fallet. Andra LEGO-produkter som inte är byggleksaker reagerar jag inte på. Nyckelringar och kläder.

Men hur tänkte de då? Tror att de utgick från tanken på LEGO som pysselmaterial, snarare än byggleksak. Tillspetsat: Vill man inte promota andra varumärken så återstår bara stenar och pinnar med färg på.  ::

Memmla

haha, var lite orolig där ett ögonblick, trodde de skulle limma fast figuren också. ;D

Stigge72

Citat från: Memmla skrivet 09 Januari 2015 kl. 21:57
haha, var lite orolig där ett ögonblick, trodde de skulle limma fast figuren också. ;D
Jag hann tänka den tanken också...

Majkel

Citat från: robban skrivet 09 Januari 2015 kl. 18:12
;D

Detta är en av anledningarna till att Ernst är lite av en idol för mig :)

När barn pysslar går det åt väldigt mycket material, om barnen börjar använda lego till att pyssla så blir legot förstört som just lego (kan bli vackra konstverk istället) och mer lego måste inhandlas. Det är klart att de måste göra en instruktionsfilm så att barnen förstår att de kan göra så här, troligen så är det många vuxna som skriker NEJ om barnen tar fram legot när färg och limpistol är framme... Perfekt om barnen kan hänvisa till lego själva och säga att så här får man visst göra...  ::)