[Utmaning: Den stora guldrushen] Gruvfraktare BM-2300M

Startat av Myko, 14 December 2014 kl. 15:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Bhandara Minings Gruvfraktare BM-2300M är stommen i Samfundets exkavering av asteroiden i system HJ5173. De små gruvrobotarna är utrustade med diamantklingade sågar och plasma borrar. De lämnar skeppet fyller sina kraftfältsbubblor med mineral och återvänder när de är fulla. Mineralen lastas sedan automatiskt i fraktarens lastutrymme. Piloten behöver aldrig utsätta sig för fara och de billiga drönarna gör allt jobbet.

Kategori: Skepp.

Mining freighter 3 by Myko-, on Flickr

Mining freighter 1 by Myko-, on Flickr

Mining drones 1 by Myko-, on Flickr

humlan

För övrigt behöver jag en ny signatur.....

o0ger

Wow, riktigt läckert skepp. Snygga drönare också.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Cakeman

Jättesnygg, eleganta linjer som ger ett rent och väldigt modernt intryck. Jag gillar tanken på små gruv-expeditioner med ett moln av drönare som levererar till väntande moderskepp.

EpsilonEta

Citat från: Cakeman skrivet 14 December 2014 kl. 22:23
Jättesnygg, eleganta linjer som ger ett rent och väldigt modernt intryck. Jag gillar tanken på små gruv-expeditioner med ett moln av drönare som levererar till väntande moderskepp.
Det tycker jag också men drönarna (och skeppet) skulle nog behöva vara större för att komma åt på djupet. Fast en flotta av dessa skepp skulle nog vara effektiv för att bearbeta små asteroider i ett asteroidbälte eller assistera en större utgrävning.

I vilket fall som helst var det ett snyggt bygge.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Gideon

Snyggt bygge som jag tycker ligger på en mycket passande teknologinivå, med en människa som på något sätt fortfarande har ansvar men med robotar som gör grovjobb.

Redigeringen av bakgrunden ger ett "dammigt" intryck som jag tycker passar bra.

Summa: Fint bidrag till utmaningen!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram