[MOC] Transportera övertalningen

Startat av Gideon, 12 December 2014 kl. 16:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Haydar Khaldoon är på väg till huvudstaden i Loreos där en stor samling ska hållas och välja ministrar till furstens rådsförsamling. Haydar tar med sig en ansenlig förmögenhet i guld om behov uppstår att muta övertyga andra delegater om hans förträfflighet som minister.
I de vidsträckta gräsmarkerna i Loreos vet man aldrig vilka banditer som härjar, trots att en viss närvaro manifesteras genom kungliga vakttorn. Därför är det klokt att färdas med en pålitlig eskort, i detta fall lojala krigare från Haydars egen klan.

Byggt för Loreos Local Challenge 19 - "A Time for Council" i Lands of Roawia.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Anders67

Fin moc, gillar den röda lermarken, gruppen ser sammanbiten ut, tornet ser väderbitet ut, men i gott skick!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Odidoma

Snyggt!! Jag gillar också hur bra dark orange(?) fungerar. Som vanligt tycker jag du har lyckats bra med att fånga känslan i bygget sen är det alltid roligt med nya medeltids MOCs.

Gideon

Tackar! Börjar gilla dark orange riktigt mycket som markfärg i halvöken, och tack vare en ny påse med 1x2-plates (tack Anders67...?) så har jag helt andra möjligheter till det nu också :)
Basen är dock fortfarande 1xN bricks från det Town Hall som jag slaktat för bitarna, syns dock lite dåligt med alla buskar här.
Flickr   Instagram

footos

Vilket snyggt bygge. Jag skulle också behöva en massa buskar i den färgen. ☺

Tie Fighter

Gillar basen. Är den svävande eller är det transclear mellan botten och platsen?

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

ByggareDan

Tjusigt litet ökenbygge som vanligt, så nu är det bara att konvertera (ödelägga lite mer) tornet så funkar det ju nästan i postap. CB:t
Lär ju inte dröja innan detta bygge hamnar på TBB som dina andra byggen.

/ByggareDan

Teabox

Snyggt. Gillar tornet. Byggstilen på den passar bra i det här bygget.

Stigge72

Tjusigt!
Citat från: Tie Fighter skrivet 13 December 2014 kl. 08:40
Gillar basen. Är den svävande eller är det transclear mellan botten och platsen?
Jag funderar också på hur det är gjort...

EpsilonEta

Det är inget som svävar. Basen är byggd liggande (med studsen mot oss) så den blänker mycket.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Gideon

Citat från: EpsilonEta skrivet 14 December 2014 kl. 23:14
Det är inget som svävar. Basen är byggd liggande (med studsen mot oss) så den blänker mycket.
Korrekt. Basen är 5 plates tjock och runt den sitter två halvor med svart SNOTad ram (undersidorna på två 3003 möter varandra och hålls på plats med en 32062). På så sätt blir ramen exakt lika tjock i alla riktningar. Har fastnat lite för denna teknik och slänger den av slentrian runt nästan alla mina byggen nu...
Flickr   Instagram

EpsilonEta

Jaha. Det är så du byter riktning.
Jag hade försökt med något komplicerat SNOTande men den enklaste lösningen...
Varför ska man krångla till det i onödan. Sitter ramen fast i bygget? Annars skulle 99206 kunna funka i botten av basen.

Kanske ska påpeka att bygget var riktigt snyggt också.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

dalle

Snyggt. Du har en väl utvecklad stil för ökenbyggen. Snygg yta på tornet.

Gideon

Citat från: EpsilonEta skrivet 15 December 2014 kl. 00:24
Sitter ramen fast i bygget? Annars skulle 99206 kunna funka i botten av basen.
Jepp, jag använder några 87087/30414 på två av sidorna för att hålla fast halvorna av ramen.
Tack för tipset på alternativ SNOT-bit! En av svagheterna med min teknik är att toppen på infästningen sitter i höjd med ramens överkant. Så antingen måste infästningen vara en vettig färg eller täckas över. Men även om den täcks över som i detta bygge bör den vara en likartad färg (i detta fall medium dark flesh)...
Så i vissa fall skulle 99206 kunna fungera bättre istället, beror lite på vad basen ska innehålla. Om man bygger på baseplate och låter ramen "sväva" en aning så är det definitivt en intressant bit (som jag inte lyckats använda så många av från en tidigare bulk).
Flickr   Instagram