Köpa komplett låda med Minifigures serie 13

Startat av Peter, 05 December 2014 kl. 12:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Ozp

Nej, det är bara 16 figurer. "16 originall verpackte lego minifiguren serie 13 71008"
En full låda innehåller 60 st.

Ozp

Jo alla jag har hittat har legat runt 1600-1700 kr. Varför är denna serien dyrare än tidigare?

Skafte

Priset verkar höjt rent generellt. Leklust tar 29, har alltid varit 25 förut.

Peter

Webhallen har serie 13 för 25 kr, men inga lådor om 60 st fig än. Om de inte annonerat den fel som 71007. Lådorna med 71007 var nämligen slut häromdagen.

Vibora

Citat från: simme skrivet 15 Januari 2015 kl. 08:36
Komplett  med låda finns t.ex. Den här i Tyskland: http://m.ebay.de/itm/321631868218?nav=SEARCH för ungefär samma pris som från usa (med frakt)
Det där är väl bara komplett serie med alla 16 minifigs (en av varje), inte komplett låda.

Lews

Citat från: Skafte skrivet 15 Januari 2015 kl. 09:37
Priset verkar höjt rent generellt. Leklust tar 29, har alltid varit 25 förut.

Tror det beror på att kronan blivit lite svagare de senaste veckorna.

BeardedNerd

Nej, priset är höjt i USA också. Det gällde redan från förra serien.

Risgrynsgrot

Det var väl så att dom höjde I USA med Simpsons-serien (anl: licenskostnader) och fortsatte sedan ha höjt pris på serie 12 och 13 (anl: spelkostnader)

Däremot har vi ju inte sett någon prisökning förrän nu, men dom flesta affärerna på Prisjakt säljer påsarna för 19 kr st eller 25, däremot så säljer BR dom för 30 kr så jag antar att det är nya priset..

Predator

Peter S

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 15 Januari 2015 kl. 16:10
Det var väl så att dom höjde I USA med Simpsons-serien (anl: licenskostnader) och fortsatte sedan ha höjt pris på serie 12 och 13 (anl: spelkostnader)

Däremot har vi ju inte sett någon prisökning förrän nu, men dom flesta affärerna på Prisjakt säljer påsarna för 19 kr st eller 25, däremot så säljer BR dom för 30 kr så jag antar att det är nya priset..
Spelkostnader? Förklara gärna...
Själv vill jag inte köpa påsar per postorder eftersom det är så lätt att känna innehållet utan att öppna. Misstänker alltid att godbitarna då redan gått...
Redan förra serien kostade 29:- på leklust, så det är inte nytt för denna omgång.

andli

Peter_S: Misstänker att det har med http://www.lego.com/sv-se/minifigures/ att göra, man får en kod för varje gubbe
(Dock funkar inte koderna för serie 12 längre)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Peter S

Jaså det spelet... Ja det kan jag lika gärna vara utan. Fantastiskt enahanda och långtråkigt. Hellre då lägga pengar på ett riktigt spel (som jag valt själv).
Synd att inte serie 12 funkar längre. Har de annonserat tydligt att de skulle utgå? Jag har inte låst upp alla mina 12:or...

andli

Ingen aning, jag spontanköpte fem när webhallen hade de på något "checkut" erbjudande igår. 19 kr/st, tänkte jag skulle prova spelet men fick upp en varning om att min kod inte fungerade. Men anledningen syntes inte utan att man gjorde lite cut & paste magi!

Jag förstår dock inte varför jag köper, jag får ju endå i princip bara de jag inte vill ha och resten säljer jag inte vidare utan att de hamnar i en hög... Bättre att bricklinka hem de jag vill ha då...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.