Mycket opretentiös nano-byggtävling - 2014

Startat av AndersI, 27 November 2014 kl. 16:27

Föregående ämne - Nästa ämne

1980-SomethingSpaceGuy

8860, en klassisk Lego Technic-flaggskeppsmodell. Här i Nanoformat med 26 bitar (då har jag räknat gummihjul och fälg som en bit).

1980-SomethingSpaceGuy

8851, en banbrytande modell. Den första stora Lego Technic-pneumaticmodellen. Här i Nanoformat med 24 bitar.

ByggareDan

Här kommer mitt bidrag som är fyren från 2011 som var bland dom första seten jag köpte efter min darkage. Originalet har 514 bitar + 1minifig mitt bidrag består av 44bitar +2bitar för minifig alltså 46 bitar vilket måste få vara ansett som godkänt då det inte är min paradgren att bygga nanoskala.

/ByggareDan

Larry Lars

Kategori 1

26 bitar och det skall nog inte behövas någon originalbild.

Aliens - Power Loader
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

AndersI

Jag hinner inte ordna röstningstråd just nu, så tävlingen får vara öppen ett tag till. ..
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

andreaseldh

Då passar jag på att lämna in ett bidrag till, Globen i Stockholm av en bit.

Nextuz

Haha... många en- o tvåbitarsbyggen :P
Kanske en regel om minst 3, 4 eller 5 bitar i nästa nano-tävling Anders? :D

AndersI

Ja, jag kommer i alla fall att utesluta enbitsbyggen nästa år...

andreaseldh

Mitt nästa bidrag är i kategori 2, med en extra twist. Jag har avbildat helikoptern med 21 bitar, om jag antar rätt att man nu för tiden räknar 3679 och 3680 som två separata bitar. Twisten är att bitarna kommer från en annan röd helikopter, nämligen .

AndersI

OK, nu börjar nerräkningen - på fredag kl. 12.00 stänger tävlingen, sedan börjar röstningen så fort jag hinner göra i ordning en tråd för det.

AndersI

Jag har börjat sammanställa röstningstrådarna, och tänkte bara berätta lite hur jag tänker...

- Om ni har angett ett setnummer lägger jag bidraget i kategori II, annars i kategori I

- Om er bild överstiger den önskade dimensionen (800x600 eller omvänt) får ni skylla er själva om jag blir tvungen att använda en mindre bild (tumnagel i värsta fall).

Ni har till fredag lunch på er att komma med ytterligare bidrag, uppdaterade bilder eller påpekanden.

17 + 15 bidrag än så länge...

Peter S

Citat från: AndersI skrivet 07 Januari 2015 kl. 23:25
Jag har börjat sammanställa röstningstrådarna, och tänkte bara berätta lite hur jag tänker...

- Om ni har angett ett setnummer lägger jag bidraget i kategori II, annars i kategori I

- Om er bild överstiger den önskade dimensionen (800x600 eller omvänt) får ni skylla er själva om jag blir tvungen att använda en mindre bild (tumnagel i värsta fall).

Ni har till fredag lunch på er att komma med ytterligare bidrag, uppdaterade bilder eller påpekanden.

17 + 15 bidrag än så länge...
Hmm.... Vad hette tråden nu igen... "Mycket opretentiös byggtävling"  ;D

AndersI

Peter S

Ojdå, jag kanske missuppfattade... Det kanske bara är bidragen som inte behöver vara pretentiösa... Jag tycker du lägger ner mycket arbete och möda på själva tävlingsformen.

AndersI

Nu är det definitivt stängt - röstningstrådar kommer så småningom...