Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Exclusives

Startat av Yellowbeard, 16 Maj 2010 kl. 09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Yellowbeard

Jag undrar om LEGO® Exclusives bara säljs genom Legos offficiella shop på nätet eller om man kan köpa dessa genom vanliga affärer också?
Är ganska ny på detta, är väl 20 år sedan jag byggde lego sist. Men det är väl inte för sent att komma tillbaka :)

Hamnade nog lite fel, Kanske någon administrator kan flytta det?

Stigge72

De sett som är Exclusives finns, som jag förstår det, bara på S@H (Shop at home) för oss svenskar. I de länder där det finns officiella LEGO-shopar, så kanske de finns där också.

micke

För oss i Sverige så är det S&H som gäller om man vill handla hemifrån,utomlands där det finns Legostores finns alla Legos set inklusive Exclusive
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Yellowbeard

Så surt!
Köper man det i en riktig affär så behöver ju inte frun i huset veta hur mycket man betalat  ;D

micke

Citat från: micke skrivet 16 Maj 2010 kl. 10:28
För oss i Sverige så är det S&H som gäller om man vill handla hemifrån,utomlands där det finns Legostores finns alla Legos set inklusive Exclusive

Kom att tänka på det att jag inte vet hur det ser ut I Billund, vad om går att köpa i den shopen där, någon som vet?
Mvh
Micke

Mirandir

HB Adventure brukar kunna ta hem en del LEGO exklusiva set. Men de brukar ju då naturligtvis vara något dyrare än vad de är på S@H. Dock tror jag de brukar vara billigare om man räknar med frakten.

Enda felet är väl att man måste bo i Skellefteå-området för att det skall vara riktigt intressant. Och det är ju långt ifrån alla de exklusiva som han tar hem.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Woodlander

Citat från: micke skrivet 16 Maj 2010 kl. 10:42
Citat från: micke skrivet 16 Maj 2010 kl. 10:28

Kom att tänka på det att jag inte vet hur det ser ut I Billund, vad om går att köpa i den shopen där, någon som vet?
Kom hem från Billund igår och många av Exclusices fanns i deras Pick a Brick-shop. I CC-serien fanns t ex Green Grocer för 1299 dkr, Grand Emporium och Fire Brigade för 1399 dkr. Till det får man lägga 2,5% i kortavgift + valutaomvandligen på ca x1,3 för att få priset i svenska kronor. Övriga set de hade var Death Star, Grand Carousel, Winter Toy Shop, Emerald Night, Imperial Flagship, Taj Mahal, Tantive IV. Kollade dock inte priserna på dessa.

Priset på lösviktslego var 70 dkr per 100 gr.

I övrigt så var det inte så billgt i shoppen, omvandlat i svenska kronor ofta dyrare än i svenska affärer. Handlade dock 7686 Räddingslastbil med helikppter för 200 danska, ca 260 svenska kr på hotellets Legoshop.

Lite besviken för jag hade hoppats på fler fynd. Sist jag var där för fyra år sen kunde man handla en hela backar med lösa delar för 400 danska kr.

micke

Tror det "bästa" att göra är att ta en tripp till Legos förlovade land, USA. Det finns hyfsade billiga resor och så får man köpa på sig så mkt man kan bära med sig. Med tanke på den prisskillnad som råder mellan Europa och USA behövs det inte mkt för att tjäna in resan i sig.

Reser en hel del på USA i tjänsten så det är en klar fördel, då blir det "billigare" att handla samt att det allt som oftast finns set som inte släppts här än och vissa som inte avses release i Europa
Mvh
Micke

Yellowbeard

Hur förklarar man det för frugan, att man behöver åka till USA för att handla Lego ;D

micke

Citat från: Yellowbeard skrivet 16 Maj 2010 kl. 15:29
Hur förklarar man det för frugan, att man behöver åka till USA för att handla Lego ;D
Låter som din mission är att få din fru intresserad av möjligheterna med Lego, eller kanske bättre främja och stötta henne i en av hennes intressen
Mvh
Micke

Stigge72

Citat från: micke skrivet 16 Maj 2010 kl. 16:54
Låter som din mission är att få din fru intresserad av möjligheterna med Lego, eller kanske bättre främja och stötta henne i en av hennes intressen
Eller försök komma på hur Lego kan användas med något av hennes intressen.
Om du berättar vilka de är, så kan vi säkert hjälpa till. ;)

Yellowbeard

Man tackar och bockar ;)
Vi har 2st butiker här i Falkenberg som säljer Lego ganska billigt.
Men det är svårt med exempelvis Ge-Kås att få tag på något unikt set.
Och LEGO® Exclusives typ Medieval Market Village eller Imperial Flagship är ju inget de kommer att få in direkt om dessa bara säljs via S&H.

Pekblom

Du bjuder henne på en resa till USA.
Då kan ni ju tillsammans bära hem dubbelt så mycke LEGO :-)

bjorn a

Varför finns det inte någon Legostore i Sverige?
Är marknaden för liten här tro?
/bjorn a

micke

Citat från: bjorn a skrivet 17 Maj 2010 kl. 20:39
Varför finns det inte någon Legostore i Sverige?
Är marknaden för liten här tro?

För liten marknad, än så länge
Mvh
Micke