Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Speed Champions 2015

Startat av o0ger, 15 November 2014 kl. 07:56

Föregående ämne - Nästa ämne

Eigenbrötler

vilket set får man flest olika hjulsidor med till, eller är det samma i alla?
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Larry Lars

Citat från: Eigenbrötler skrivet 25 Februari 2015 kl. 01:16
vilket set får man flest olika hjulsidor med till, eller är det samma i alla?

Har endast byggt två av enbilsseten, men min teori är att det följer med två varianter till varje uppsättning fälgar. Åtta hjulsidor i samma färg som fälgar ligger packade i en egen påse. Gissningsvis ligger det två sådana påsar i det större setet med två bilar och då förhoppningsvis två olika mörkt silverfärgade uppsättningar med två varianter vardera.

by Larry Lars, on Flickr

Om vi lämnar det stora setet så länge kan vi i alla fall konstatera att de fyra ensamma bilarna alla har olika fälgsidor. Jag får det därför  till att det finns två olika uppsättningar och att du får båda i både mörk silver och svart om du köper alla fyra bilarna.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Anders67

Köpte porschen igår - riktigt kul bygge och passar bra även till modulhusen om man inte vill åka racerbana.
De nya bitarna kommer att användas till nya modulhus, har redan planer....
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Nextuz

ProPain

Tjejen byggde den igår. Verkade rätt kul och många roliga delar. Tyvärr klistermärken som tvunget skulle sättas på bitarna...

mechamike

Jag köpte den gula igår.. men har inte hunnit provbygga den ännu.. behövde fälgaran till postapocalyps CB :-)
?

BeardedNerd

Citat från: Anders67 skrivet 26 Februari 2015 kl. 18:02
Köpte porschen igår - riktigt kul bygge och passar bra även till modulhusen om man inte vill åka racerbana.
De nya bitarna kommer att användas till nya modulhus, har redan planer....

Jag funderade också på det, att göra en "civil" Porsche eller Ferrari att ställa utanför Fancy Suites. Bilarna är rätt snygga utan dekaler också, men det är synd att de inte faktiskt använde flat eller metallic silver.

Utan lyktdekalen vore det kanske också en idé att använda genomskinliga cheese slopes istället?

Odidoma

Citat från: mechamike skrivet 27 Februari 2015 kl. 09:57
Jag köpte den gula igår.. men har inte hunnit provbygga den ännu.. behövde fälgaran till postapocalyps CB :-)
Det gillar jag!

Anders67

Citat från: Odidoma skrivet 27 Februari 2015 kl. 12:26
Det gillar jag!
jag med!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

shutter

Nybörjare ;)
Vi har ju gått igenom detta i forumet men jag tar en repris.
Ett set att bygga,
minst
Ett set att plundra
och slutligen
Ett set att spara MISB.

Tufs

Så man ska köpa tre av varje set man in handlar? :)

shutter

Citat från: Tufs skrivet 03 Mars 2015 kl. 20:05
Så man ska köpa tre av varje set man in handlar? :)
Minst.
OnTopic trodde jag att sportbilar var tråkigt men dessa är riktigt snygga. Dessutom har Sjöholma bara lastbilar och blåsljusfordon så lite "civila" Porsche och Ferrari skulle balansera gatubilden.

Larry Lars

Citat från: shutter skrivet 03 Mars 2015 kl. 19:54
Nybörjare ;)
Vi har ju gått igenom detta i forumet men jag tar en repris.
Ett set att bygga,
minst
Ett set att plundra
och slutligen
Ett set att spara MISB.

Detta är ju en smaksak helt klart. Det där med MISB tycker jag luktar asocial samlarhobby lång väg. ;)
Kommer köpa flera av varje och när jag väl byggt bilarna en gång blir det bitlådan för hela rasket.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!