Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Speed Champions 2015

Startat av o0ger, 15 November 2014 kl. 07:56

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Jonsson

Citat från: o0ger skrivet 15 November 2014 kl. 07:56
Officiella bilder på kartongerna: http://www.thebrickfan.com/lego-speed-champions-2015-official-box-images/

Snubblade över dem jag också - ser ut att vara en hel del "specialbitar" men jag kanske har fel.
Ett otyg med alla stickers också - har Lego blivit lite lata?
Hade gärna sett framlysen i riktiga bitar istället.

Trots mitt gnäll lär jag som motornörd förmodligen ändå köpa hela rasket.. :P

Ras 74

Porsche seten kommer jag vilja ha!
Hade inte gråtit så mycket om de hade tryckt allt på dessa set istället för klistermärken.
Syns på bilderna att det är klistermärken, men man kan ju alltid hoppas att det är pre-designs som gör det...
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Risgrynsgrot

Av någon anledning så tycker jag att skriker den gråa bilen "bootleg" av någon anledning  :-X

Tycker inte dom var så värst intressanta, särskilt inte med alla klistermärken (glöm att det är tryckta bitar) men jag är inte heller särskilt intresserad av bilar så kul för dom som är det?  :)

o0ger

Jag är inte ett dugg intresserad av bilar heller. Men det är lite schyssta nya delar. Nya rutor bland annat. Som kan användas till rymdskepp (alla bitar är rymdbitar, remember).

Bra att det är klistermärken och inte tryckta bitar. Då blir bitarna mer användbara till MOCs och så kan man använda klistermärken till andra MOCs.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Risgrynsgrot

Citat från: o0ger skrivet 08 December 2014 kl. 14:28
Bra att det är klistermärken och inte tryckta bitar. Då blir bitarna mer användbara till MOCs och så kan man använda klistermärken till andra MOCs.
Ja det stämmer ju! Sen vet jag inte hur det sköts på riktigt men ganska bra att det är klistermärken för då kan man ju blanda vilka sponsorer man vill ha själv.  ;)

Myko

De verkar faktiskt vara bra partspack dessa. Förutom alla hjul då, två Bra Plast-lådor med hjul har jag nu...

Nextuz

Citat från: Myko skrivet 09 December 2014 kl. 11:25
De verkar faktiskt vara bra partspack dessa. Förutom alla hjul då, två Bra Plast-lådor med hjul har jag nu...

Vad vill du ha för de? :D :P

Eigenbrötler

Jag är en "bilkille", jag älskar bilar, jag skruvar med bilar, tittar på tv om bilar, gillar bilfilmer, men ärligt, de här är sååå tråååkiga.

jag vet inte varför men detta tilltalar mig inte alls  ???

Kan tillägga att porsche 911 har en gång varit drömbilen för mig.

Jag hoppas att jag ändrar åsikt när jag får se recensioner på dessa...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Myko

Citat från: Nextuz skrivet 09 December 2014 kl. 21:04
Vad vill du ha för de? :D :P

Problemet är ju att naven är bra som rymdskeppsmotorer, det är alla däck som är jobbiga. Katten tycker i och för sig om att leka med dem. ;)

Cakeman

Jag är ingen bilkille men jag tyckte de såg riktigt bra ut, kanske något som kan pryda skrivbordet i omgångar under året. Jag är lätt förväntansfull.

Nextuz

Det talades om Top Gear Lego förut...
Vilka bilar har vi i detta klipp? ;)

Larry Lars

Äntligen bilder från någon som kunnat vrida och vända på en av bilarna. Spännande nya bitar, parts list, konstruktion. Allt är med.

Fälgsidorna och fälgarna ser otroligt bra ut.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

werpan

Nya seten med dessa verkar finnas ute nu. Hittade på CDON.com.

Larry Lars

Lyckades få BR i Karlstad att plocka fram set som de ännu inte hunnit få ut i butiken. Säljstart var i alla fall idag, så nu har jag just byggt mej en grå Porsche 918, . Roligt med alla nya coola bitar.

by tormentalous, on Flickr
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!