[Freebuild] Nedräkning till krig

Startat av humlan, 12 November 2014 kl. 19:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka

Snyggt byggt och bra fotat!
Du kan ju skriva pratbubblor på papper och lägga in när du tar bilderna?  ;)
Annars tycker jag talstreck funkar bra.

Lews

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 13 Maj 2015 kl. 18:28
Snyggt byggt och bra fotat!
Du kan ju skriva pratbubblor på papper och lägga in när du tar bilderna?  ;)
Annars tycker jag talstreck funkar bra.

Det finns färdiga prat- och tankebubblor i Photoshop under "Custom Shape Tool" om man har tillgång till det programmet.

EpsilonEta

Börjar bli lite off topic men jag kommer inte använda pratbubblor. Det blir redan många bilder och jag kommer skriva ännu mer text senare.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

humlan

Efter sitt möte med Amiral Leijonhufud, återvänder Argus till sitt skepp, en korvett av Tabak-klass. Minsta korvetten i flottan, men också den snabbaste.

- Jahapp, ännu en tråkig patrullrunda i asteoridbältet. Stönade Argus tröttsamt, medans han innerst inne darrade av förväntan. Ett uppdrag direkt från Palatset, undersöka en olycksplats. Undrar vad de INTE berättat för mig, funderade Argus, medans piloten plottade ut en kurs.

- Ettan, den har rundan kan vi göra med förbundna ögon. Jag går ner i lastrummet och jobbar vidare på podden, täck för mig.
- Ajaj, chiefen.

Efter att Argus satt sensorerna i lastutrymmet i en loop samt kopplat bort varningen för öppen port, sätter sig Argus i sin pod och accelererar med högsta fart mot Riglus II.

Metabild:

En bild på bygget av kommandobryggan på en Tabak-korvett, försök skapa känsla av att det är trångt samtidigt som jag ville behålla den typiskt Valkyriska idén att befälhavaren står över all övrig personal. För att kunna fota obehindrat så byggde jag vägg åt alla håll, men gjorde de löstagbara. Dörren bak går att öppna, men jag har inte byggt någon korridor (ännu).

Eftersom skeppet är så pass litet, har jag lite lust att bygga den i minifig-skala, men jag tror inte mitt bitinnehav klarar av det. Men jag kanske ger det ett försök, skulle vara ett kul projekt. Kanske börja med att bygga upp en stomme med lite technic-bitar... Hum hum  8)
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

EpsilonEta

Nu börjar historien bli spännande.

Angående skeppet i minifigskala skulle jag personligen starta med lite beräkningar och LDD. Inte nödvändigtvis ett bygge som skulle hålla ihop utan bara en simpel prototyp för hur den skulle bli i storlek.
Kanske är det lättast att bygga/planera insidan. Det är vad jag gör med Spitfire, fast den insidan kommer jag använda en hel del. Du skulle kunna bygga "modulära" korridorer och rum som kan användas i flera skepp och pussla ihop dem LDD. Även om de bara "svävar" kan de ju användas som karta/ritning. (jag gillar den tredimensionella kartan i Metroid Prime)

Nu har jag pladdrat på mycket. Sa jag att Bygget var snyggt? Det är det (och jag kör också med löstagbara väggar).
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

humlan

Kommer inte riktigt överens med LDD, en vacker dag kanske jag ger mig på den igen.

Tills vidare så blir det freebuild och lite klotter på papper  8)

Till nästa avsnitt behöver jag bygga om en modul samt bygga en helt ny scen. Så det kan ta några dagar, beroende på vädret...

Tuben

Spännande och stilrena byggen :) Du har fått till en intressant karaktär (Argus D'Marco) :) Bra klossat och skrivet, Humlan! :)
Gud älskar både dig och mig och vill leva med oss, Bibeln Johannesevangeliet kapitel 3 vers 16 http://www.bibeln.se/las/2k/joh#q=Joh+3%3A16

humlan

På väg mot Riglus II så grunnar Argus på vad som väntar honom, han ökar farten och stönar till när Mark III-motorn accelererar skeppet hårdare än vad gravitationsplattorna klarar av.

Väl framme så cirkulerar Argus "olycksplatsen" tills han ser en intressant detalj, han flyger in närmare.

Tur att Amiralen inte sa nått om mitt moddade harnesk, tänkte Argus medans han gled fram till hålet i sidan på RS Vidar.
- Vid Drottningens Skägg! utbrast Argus, det här hålet är orsakat av ett plasmavapen!

Men vem kan ligga bakom ett sånt här dåd? funderade Argus innan han skyndsamt lämnade Riglus II.

humlan

Argus återvänder till Valkyrias rymdhamn

- Kapten D'Marco inställer sig, uppdraget slutfört Amiral!
- Bra Kapten, ni ska få erlägga fullständig rapport strax.
Amiral Leijonhufud fortsätter:
- Ni kommer bli utfrågad av en extern intressent, svara rakt och tydligt på alla frågor så kommer det här gå bra.

- ERS MAJESTÄT!
Vid åsynen av Drottningens hologram slänger sig Argus omedelbart ned på marken

Argus rapporterar sina fynd, det kan inte finnas några som helst tvivel om att det var ett attentat. Drottningen förhör Argus intensivt och han börjar svettas under pressen.
- Men tyvärr kunde jag inte hitta några ledtrådar till vem som ligger bakom dådet, enda med jag kan säga med säkerhet är att det var ett plasmavapen. Avslutar Argus.
- Som t.ex. en modifierad plasmaborr? frågar Drottningen.
- Ja, Ers Majestät.

När förhöret är över tar Amiralen vid
- Det här meddelandet kom till palatset tidigare idag, alla försök att spåra avsändaren har visat sig fruktlösa.

- Vi i Frihet för Riglus avsäger oss drottningens Ok och utropar härmed Riglus som en suverän, oberoende stat. Alla försök att stoppa oss kommer mötas med våld. Vi är villiga att slåss till döden för vår frihet!
Den hårt maskerade rösten fortsätter:
Inom fem dagar vill vi få en officiell bekräftelse från palatset, annars kommer vi låta det regna förstörelse över Valkyria!

Calmcacil

Jag gillar historien och det börjar bli spännande. Tycker den pixliga bilden från meddelandet är bekant, var kan jag ha sett en sådan tidigare...
Älskar admiralens katt, även om en vit katt ofta sitter i knä på en "onding". Kan det vara en till plantering kanske?
Tycker även att "och du är frivillig" var en väldigt bra kommentar, sätter tonen för uppdraget.

o0ger

Skön atmosfär i dina byggen. Du fotar alltså mot en bakgrundsbild? Riktigt snygg rymdhamn!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

EpsilonEta

Ja, snygg rymdhamn.
De har konstiga seder i Valkyria. Tydligen räcker det inte att buga för drottningen, man ska slänga sig på marken :o

För att nörda ner sig lite till undrar jag hur folket på Riglus ska få mat och syre utan Valkyria. Kanske ligger många av asteroiderna runt den mindre stjärnan och någon planetoid har blivit smått terraformerad för att enklare försörja och ge bostad åt arbetarna. Eller så har man gjort som i Wanderers filmen (som o0ger länkade till) att man borrar ett tjockt hål längst rotationsaxeln på en stor asteroid. Då har man skapar en ringvärld med konstgjord gravitation som blir mycket lättare att terraformera insidan av än en hel planet.

Ser fram emot fortsättningen.

humlan

Citat från: Calmcacil skrivet 16 Maj 2015 kl. 02:53
Jag gillar historien och det börjar bli spännande. Tycker den pixliga bilden från meddelandet är bekant, var kan jag ha sett en sådan tidigare...
Älskar admiralens katt, även om en vit katt ofta sitter i knä på en "onding". Kan det vara en till plantering kanske?
Tycker även att "och du är frivillig" var en väldigt bra kommentar, sätter tonen för uppdraget.

Vit katt kändes lite.... Blofeld.....  ::) Vill inte utmåla någon av sidorna i konflikten som de goda, utan håller det lite lagomt. Så en kisse passade perfekt.

Citat från: o0ger skrivet 16 Maj 2015 kl. 07:50
Skön atmosfär i dina byggen. Du fotar alltså mot en bakgrundsbild? Riktigt snygg rymdhamn!

Jag lät trycka upp två olika bakgrunder på en lokal firma för nästan inga pengar alls, det funkar riktigt nice med dem så jag ska nog ta fram fler för att få lite variation. Känns bättre än mitt blåa lakan som jag har underst. Rymdhamnsbilden är dock shoppad, trollat bort technic-stativen som behövs för att få rymdhamnen att stå upp.

Citat från: EpsilonEta skrivet 16 Maj 2015 kl. 14:19
Ja, snygg rymdhamn.
De har konstiga seder i Valkyria. Tydligen räcker det inte att buga för drottningen, man ska slänga sig på marken :o
Ja visst har de, eller var det ren skräck?

Citat från: EpsilonEta skrivet 16 Maj 2015 kl. 14:19
För att nörda ner sig lite till undrar jag hur folket på Riglus ska få mat och syre utan Valkyria. Kanske ligger många av asteroiderna runt den mindre stjärnan och någon planetoid har blivit smått terraformerad för att enklare försörja och ge bostad åt arbetarna. Eller så har man gjort som i Wanderers filmen (som o0ger länkade till) att man borrar ett tjockt hål längst rotationsaxeln på en stor asteroid. Då har man skapar en ringvärld med konstgjord gravitation som blir mycket lättare att terraformera insidan av än en hel planet.

Ser fram emot fortsättningen.

Riglus sitter på de stora värderna, svart kristall i granulatform är efterfrågat på världsmarknaden. Men å andra sidan så har Valkyria ingen portal vid den här tiden...... Och kommunikationsdosan funkar inte, eftersom dess tvilling förstördes när jorden gick under. Så..

"Nedräkning" är snart klar, kommer nog bara en postning till. Sen blir det nytt kapitel........

humlan

Samtidigt, vid Riglus III.

To be continued....

Meta: Med denna post sätter jag punkt för "Nedräkning", fortsättning följer i nästa episod "Död och förstörelse". (arbetsnamn). Arbetsnamn på kapitel tre är "Valkyria slår tillbaka". Få se hur det blir i verkligheten  8)

EpsilonEta

Det går undan i din (och valkyrias) historia.
Är de transparenta sfärerna kraftfällt med den smått explosiva "svarta kristallen"?