Beskrivningar på byggen i LEGO-spel?

Startat av Peter S, 04 November 2014 kl. 15:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

Refererar till http://www.swebrick.se/index.php?topic=7607.0, ett tjusigt bygge som förekommer i CloneWars-spelet. Min fråga är nu om det finns några officiella byggbeskrivningar på de föremål som är ihopklossade i diverse spel? Det kanske inte ens är så enkelt att det går att bygga allt? Eller har Tt möjligen rättigheterna? Det borde ligga en hel del tankemöda bakom.

En parallell är ju modellerna i LEGO-filmen, där valda modeller (eller varianter därav) har ju släppts i set från LEGO. För spelen är det delvis tvärtom, modellerna har kommit före spelen...

prah

Vad jag vet så finns det inga officiella beskrivningar för några saker (med saker menar jag fordon, byggnader, övriga dekorationer, möbler eller annat) som förekommer i några utav de Lego-spel som finns ute (allt från de spel från sent 90-tal till den nya Lego spel-serien som kom i och med Lego Star Wars 2005). De enda undantagen är de set som redan finns ute på marknaden som vanliga set.

Resten får du bygga själv och med hjälp av bilder fundera ut hur de är byggda! :P
Prah

Peter S

Tack för svaret. Misstänkte att det var så. Nu är ju inte allt ihopklossat som man ser, utan oftast bara de föremål som ska sklås isär, vilket också begränsar intresset för detta.