Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

8404

Startat av Ferdik, 11 Maj 2010 kl. 19:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Ferdik

Nå, vad har vi att säga om denna?

Jag tycker fordonen håller mycket hög klass! Speciellt kul med en spårvagn! Den kommer röra sig snyggt på legogatorna trots att den saknar räls.

Perrongerna och framförallt shopen är klent designade. Det stora busstaket kan även bli svårt att få in snyggt i en stad eftersom det har terminalkaraktär.

Jag ger setet fyra av fem klossar totalt.

Priset? Ca 1000 kr eller vad tror prisexperten Mirandir?

micke

Ser ganska fräckt ut, dock tror jag att priset hamnar kring 1200-1300 kr
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Shompis

Varför så dyr? Det är inte mycket mer än city corner som har ett hus också. 900kr. Om det är mer så är det väldigt dyrt tycker jag. Annars tycker jag mycket om den. Det är just detta subtema i City som jag älskar mest.

SuperMario

:o :o :o :o :o

Jaha, där ser man!!! Detta är resultatet från 'folkomröstningen' genom ToysRUs (tror jag).
(Jag orkar inte leta fram någon länk, men det fanns tre alternativ man kunde välja bland.)(Se uppdatering #2 för bild på de 3 alternativen.)

I LIKE IT!!!

- Spårvagn
- Turist-/långfärdsbuss
- Renhållningbil
- GRÖN cykel
- Hållplats, kiosk och terminaldel (jämför med 'ZOB', Zentraler Omnibus-Bahnhof i Tyskland)
- 2 tjejfigurer (33%)

Jag tror priset hamnar på ca 999 kr. (ungefär som 7642) Hoppas det kommer finnas utrymme i budgeten... :P

Uppdatering:
Undrar bara vad det är för slags hjul spårvagnen är utrustad med. Hmmm...

Uppdatering #2:
http://i48.tinypic.com/2wdziur.jpg

micke

Citat från: Shompis skrivet 11 Maj 2010 kl. 22:31
Varför så dyr? Det är inte mycket mer än city corner som har ett hus också. 900kr. Om det är mer så är det väldigt dyrt tycker jag. Annars tycker jag mycket om den. Det är just detta subtema i City som jag älskar mest.

Tror att TLC kommer att ta lite extra för det att det är ett nytt set som tagits fram av brukarna vilket kanske får dem att tro att dem redan säkrat sin kundkrets och efterfågan. Dock hoppas jag att jag har rejält fel för själv skulle jag behöva 3-4 set
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

SuperMario

Citat från: micke skrivet 12 Maj 2010 kl. 13:20... för själv skulle jag behöva 3-4 set
:o :o :o
I envy you! ;) :D

dalle

Spårvagnen såg riktigt läcker ut. Blir till att skaffa och sen får man fräsa spår i vägplattorna ;). Är det här nått som kommer till TrU i Sverige eller blir det exklusivt för staterna?

Pekblom

Jag tycker om spårvagnen och det se ju inte helt omöjlig ut att bygga en, men den skall gå på räls. Monorail eller vanlig räls monterad som smalspårig,men då finns det väll ingen lösning för kurvorna?

Mirandir

Det enda jag inte gillar med detta set är den "plånboksvärk" som den genererar. :( Det blir till att leva på pasta och ketchup i ett år...  ;D

Och prisexpert? Jag brukar ju allt som oftast ligga ett par hundralappar för lågt.  ;) Men jag tippar att priset kommer att ligga runt 1000-1200 kr. Främst för att det är ett TRU exklusivt set.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Måns.S

Jag tycker att det är häftigt med fler allmäna transportmedel. Bussen är snygg, snyggare än den i 7641.  Denna är mer detaljrik. Säkert snygg ihop med CC-husen. En spårvagn är väl inte häller så dum.? :) Jag ser även City-loggan som skylt, sjysst!
Jag tänker mycket på brickfilms.Här finns ju massor med matrial. Jag har använt bussen i 7641 mycket, vore kul med variation. Spårvagnen kan man använda . Lite inspiration till att bygga egen (spårvagn)?

Fredrik

Någon som vet ifall den finns att köpa på tru i sverige?

Kwagge

Citat från: Fredrik skrivet 27 Augusti 2010 kl. 22:35

Japp! I Malmö fanns den för 14 dagar sedan.. 1099 tror jag de tog.. lite dyrt för mig just nu...

Hoppas på ett bra pris till jul..

devva

Fanns även på TrU i Göteborg igår, 1099kr även där, så borde finnas på dom flest TrUs.

Andreas

Även BR har den (iallafall i GBG). Men dom brukar väl vara dyrare.

Pekblom

Jag gissar att alla kommer ta 1099:- efter som LEGO tar det på sin svenska S@H. När den väl finns överallt bord man kunna hitta den för 850-900 om inte annat så på postorder.
Jag behöver minst tre spårvagnar så jag får väll hoppas på mellandags rea *suck*