AMP Suit från James Cameron's Avatar

Startat av Larry Lars, 06 Maj 2010 kl. 12:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Jag byggde denna AMP Suit från Avatar direkt efter att jag sett filmen på bio alldeles i början på året.
Kniv och några clips kommer från BrickArms.
Till patronbältet har jag använt en "non purist"-lösning med svart papper att trä technic-pins på.

Jag har precis gått med i Swebrick efter att i många år mest hängt på utländska legoforum.
Kom gärna med kommentarer. Det vore roligt att höra vad ni tycker.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Mirandir

Jag säger som den där amerikanska hamburgerkedjan: I'm Lovin' it!
Legobloggen: http://legobloggen.com

KimT

Superflot Lars.
Er det noget du kunne poste på Eurobricks også? ;D
How can this possibly go wrong?
- Famous last words

mechamike

Tycker du lyckats riktigt bra.  Gillar hur du löst huvöppningen.

Förbättringsförslag:
Byt händer på minifig till grå och knyt ev ett snöre kring varje vrist som ledning..
?

42Hz

Snyggt!! Inte lätt att få till stuket med så liten skala men jag tycker du lyckts riktigt bra!
//Harri

Superkalle

Välkommen till forumet Lars.

Modellen ser riktigt bra ut. Gillar hur du gjort huven! Smart!
Vad har du använt som bajonett föresten?
Som purist-geek lägger jag märke till fötterna ;) Samtidigt gissar jag att de är de som gör att modellen kan få en lätt framåtlutad ställning?

robban

Jisses vad snyggt, trodde det bara var asiater som fick till sådana skapelser ;)

Välkommen till forumet, såg att du har en jäkla massa snygga byggen på ditt flickr konto.. skulle va kul och studera dom live på någon träff framöver.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

bjorn a

/bjorn a

Larry Lars

Tack för alla fina omdömmen.

För att svåra på lite frågor:
Bajonetten är från BrickArms. Har även använt några små clips därfrån.

Eftersom originalets handkontroller mer är som vajrar längs armarna tycker jag det är ett exempel på vad som skulle bli svårt att få med i denna skala. När jag bygger försöker jag att inte vara alltför noga med att få med de allra minsta detaljerna. Måste man lösa dem på ett klumpigt sätt går de helt enkelt bort.

Jag trodde jag postat den på Eurobricks. Har jag inte det får jag väl fixa det då.

Citat från: robban skrivet 07 Maj 2010 kl. 07:12
...snygga byggen på ditt flickr konto.. skulle va kul och studera dom live på någon träff framöver.

Tack. Faktiskt aldrig träffat seriösa byggare i verkligenheten tidigare, men det finns träffar alltså. Det vore ju kul förstås.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Tobbe Arnesson

Välkommen och vilken hejdundrande öppning! Jag är mycket svag för LEGO-Mechs och den där var urtjusig!  :o
Blogg: Robotkampen