Mer än jag som samlar på Star Wars UCS modeller?

Startat av mattias_UCS, 05 Maj 2010 kl. 23:07

Föregående ämne - Nästa ämne

mattias_UCS

Hoppas denna tråden hamna rätt annars får ni flytta den.

Undrar  bara hur många i vårt avlånga land som samlar på Star Wars UCS modeller.
Hade varit kul för mig att veta, och kanske för andra också. :)Har ett brinnande intresse för dessa modeller)

För ca 3år sedan  köpte jag min första UCS modell på tradera och det var 10030 star destroyer.
Fick betala 3200kr och det får man nog säga att det var smärtgränsen då för mig.
idag har jag alla 14 st( den 14 ligger på posten snart) modeller och det har ju kostat en del, men ångrar ingenting :)

Håller på att bygga montrar som dom ska stå i men de är inte helt färdiga än.

Kan sitta både länge och väl och bara titta på dom...och bara drömma mig bort för en stund :)

Etzel

BrickLink säger att det finns 15 st. Men du kanske inte räknar Yoda och Darth Maul-skulpturerna?  ;)

AntonYmer

Jag har några av dem, men inte alla.

Vilka är de 13?  *kollar brickset.com* De säger 14.

Jag har X-Wing, TIE Fighter, Yoda, Darth Maul, Tantive IV, MF och ISD.

De jag skulle vilja ha är Snowspeeder, Y-Wing och möjligen TIE Advanced. Resten lockar inte mig.

Nä, jag samlar inte. Jag bara råkar ha dem. :)

mattias_UCS

ursäkta :-[ 14 st har jag, 10188 Dödsstjärnan räknar jag inte till UCS modellerna.
Dessa har jag:

Millenium falcon
10030 Star destroyer
10174 AT-ST
7181  Tie interceptor
7191  X-wing
7194  Joda
10175 Vaders tie
10143 Dödsstjärnan 2
10134 Y-wing
10026 Naboo starfighter
10186General Grevius
10019 Tantive rebel runner
10129 Rebel snowspeeder
10018 Darth maul (är köpt väntar på att den ska dimpa ner hos posten.

AntonYmer

Vad är ditt omdöme om Grievous och AT-ST:n?  Jag känner inget stort intresse, men det kanske bara beror på att de ser fjuttiga ut på bilderna.

mattias_UCS

så små tycker jag inte dom är AT-ST är ca 42 cm hög och ganska stabil på sina två ben.
general grievous är ca 45 cm hög och är rätt ostabil på sina "kycklingben" men ser mycket bra ut enligt mig.
enda gången det är problem är när man ska flytta på dom :)
Snow speedern är den stabilaste av alla.