[MOC] Postryttare i Loreos

Startat av Gideon, 22 September 2014 kl. 01:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

I Loreos (Lands of Roawia) finns ett postverk som kan leverera post snabbt över hela riket med hjälp av ryttare som vid stationer med regelbundna intervall kan byta till nya hästar. Här är ett bygge som visar min sigfig Haydar Khaldoon när han i sin ungdom arbetade som postryttare. Uppvuxen i en av ökenstammarna hade han suttit på häst- och kamelrygg sedan tidiga barnsben och blev därför en mycket skicklig postryttare som fick chansen att se stora delar av Loreos från hästryggen. Denna kunskap om geografi var till stor hjälp senare när han livnärde sig som köpman.

Byggt för Loreos local challenge 18 "Loreos Royal Postal Service".
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Magnus den store

snyggt, det är först nu som jag såg att du har bruna stjälkar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Odidoma

Jag tycker att du får till en bra känsla i alla dina senaste byggen och det här är inget undantag! Bra färgschema.

Sollan

Stigge72

Snyggt!

Känns lite öken, ett par månader efter att regnperioden drog förbi... Växterna visar fortfarande spår av att ha varit vid liv. En del seglivade palmer har fortfarande lite vatten i sina system.

ByggareDan

Ett till fint bygge som du visar upp, börjar fundera på hur du hinner bygga allt.
Gillar också ökenkänslan som buskarna ger, men gillar ju också palmen som livar upp bygget med sin färg.

/ByggareDan

Ozp

Den nya hästen gör verkligen att man kan få en känsla av fart

Illuwatar

Som vanligt, ett snyggt och elegant bygge. Färgkombinationerna passar mycket bra till miljön.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

lingonfil

Citat från: Magnus den store skrivet 22 September 2014 kl. 01:41
snyggt, det är först nu som jag såg att du har bruna stjälkar.

Nice!

Lite kul att tänka att det gått åt 4 st (ca pris idag 3000:-/st) för att samla ihop stjälkarna. Då är man glad att det finns Bricklink =D

Peter S

Och jag som tyckte det kunde vara en användbar bit i mitt nästa bygge... Måste tänka om där tror jag.

Gideon

Tack så mycket för kommentarerna! Kul att ni gillar färgtemat, jag var inne på att dark orange mest skulle funka som mark i Nocturnus (ondskefulla träsklandet i öster) eller som väggar/klippor, men det funkar förvånansvärt bra som rödaktig jord också tycker jag. Mycket av detta är bricks från den Town Hall jag har slaktat för bitarna, men jag försöker hålla utkik efter plates också när de går att hitta. Vanligare och billigare än plates i medium dark flesh iaf...

Citat från: stigge72 skrivet 22 September 2014 kl. 12:59
Känns lite öken, ett par månader efter att regnperioden drog förbi... Växterna visar fortfarande spår av att ha varit vid liv. En del seglivade palmer har fortfarande lite vatten i sina system.
Kunde inte skrivit det bättre själv :)

Citat från: lingonfil skrivet 22 September 2014 kl. 18:49
Lite kul att tänka att det gått åt 4 st (ca pris idag 3000:-) för att samla ihop stjälkarna. Då är man glad att det finns Bricklink =D
Jepp, tack Bricklink! ("bara" €0,95 per st när jag köpte dem, men bland de mest användbara bitar jag äger)

Citat från: ByggareDan skrivet 22 September 2014 kl. 13:18
Ett till fint bygge som du visar upp, börjar fundera på hur du hinner bygga allt.
Har lagt av med datorspelandet sedan jag började med Lego på allvar, frigjorde förvånansvärt mycket tid ;)

Citat från: Ozp skrivet 22 September 2014 kl. 13:23
Den nya hästen gör verkligen att man kan få en känsla av fart
Eller hur! Detta är dock första gången jag prövar denna variant.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Sockerbit

Snyggt, fina färger och vacker natur. Sitter bladen på palmerna fast på en "bar" eller typ lasersvärd-bit?