May the Force be with you 12:01 GMT 3 maj

Startat av Pekblom, 01 Maj 2010 kl. 01:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Superkalle

Tack för info. Hade inte sett den.

Däremot gillar jag INTE att de använder datagrafik för att göra minifigsen mer "böjliga" i reklamen - särkilt benen. Lite av falsk marknadsföring - så coola ser de ju inte ut i verkligheten. Eller är det dags för lite produktutveckling av minifigsen Lego?

Stigge72

Mnifig serie III - Star Wars minifiigs? :P

Dreadcore

Vilken tid blir det med tidsomställningen? Provade nu 00.01 att ställa om datorn från GMT+01.00 till GMT Universal Time och då blev klockan 22.01, och med GMT Greenwich-tid blev det 23.01. Vilken är rätt?

AntonYmer

Citat från: Dreadcore skrivet 03 Maj 2010 kl. 00:05
Vilken tid blir det med tidsomställningen? Provade nu 00.01 att ställa om datorn från GMT+01.00 till GMT Universal Time och då blev klockan 22.01, och med GMT Greenwich-tid blev det 23.01. Vilken är rätt?

GMT (Greenwitch Mean Time) är "samma" som Coordinated Universal Time (UTC). Den flyttas inte till sommartid.
Under sommaren använder britterna British Summer Time (BST (bull shit time?))

I Sverige har vi CET (Central European Time) som är UTC+1 på vintern och UTC+2 på sommarn.

LEGO:s webserver står troligtvis i usalandet och då går den 5-8 timmar efter UTC. Om något har premiär ett visst datum så får man troligt vis vackert vänta till dess det är det datumet i deras majestätiska del av världen (när några delar redan njutit detta datum i 18 timmar).

dinskugga

haha fy fan fick ett email från Lego nu med detta erbjudande nu
och det är skrattretande  ;D

om man beställer Lego Star wars mellan 3-4maj så får man en "sticker sheet" med star wars figurer på samt så får man grattis frakt om man handlar för över 650kr

Uploaded with ImageShack.us

Dreadcore

Citat från: AntonYmer skrivet 03 Maj 2010 kl. 08:45
Citat från: Dreadcore skrivet 03 Maj 2010 kl. 00:05

GMT (Greenwitch Mean Time) är "samma" som Coordinated Universal Time (UTC). Den flyttas inte till sommartid.
Under sommaren använder britterna British Summer Time (BST (bull shit time?))

I Sverige har vi CET (Central European Time) som är UTC+1 på vintern och UTC+2 på sommarn.

LEGO:s webserver står troligtvis i usalandet och då går den 5-8 timmar efter UTC. Om något har premiär ett visst datum så får man troligt vis vackert vänta till dess det är det datumet i deras majestätiska del av världen (när några delar redan njutit detta datum i 18 timmar).

Ok, tack för förklaringen! Då vet jag till nästa gång :) Men hur som så stämde "GMT Universal Time" och kl 02.01 svensk tid (GMT+1) kom informationen fram om att, som sagts tidigare, alla Star Wars köp mellan 3-4 maj kommer med ett klistermärkes set inkluderat. Och vid köp över 550 SEK så är det fraktfritt.

Ska jag vara helt ärlig trodde jag det skulle vara nått betydligt mer spännande.

-EDIT 2010-05-03-
Enligt TBB så var det tydligen mer inkluderat i erbjudandet:
Citat från: The Brothers Brick
The LEGO Shop online is having a two-day promotion (May 3 and 4), with deals on several sets, free shipping on orders over 75 USD (50 GBP and 55 euro), an exclusive sticker sheet, and a chance to win one of two Boba Fett minifigs. Yes, this offer is available globally.

7754 Home One Mon Calamari Star Cruiser is on sale for 30% off, while the UCS Millennium Falcon is 25% off.

Also 25% off is 10195 Republic Dropship with AT-OT Walker

Here's a look at that unique bronze Boba Fett minifigure:

The sale and special promotions end in 48 hours.

Mirandir

Chansen att vinna en av två Boba Fett figurer i brons gäller enbart USA och Kanada...

För det nämns ingenting om den i varken emailet eller på kampanjsiten om man inte har USA eller Canada som "lokal" på S@H.  :'(
Legobloggen: http://legobloggen.com

Dreadcore

Citat från: Mirandir skrivet 03 Maj 2010 kl. 16:23
Chansen att vinna en av två Boba Fett figurer i brons gäller enbart USA och Kanada...

För det nämns ingenting om den i varken emailet eller på kampanjsiten om man inte har USA eller Canada som "lokal" på S@H.  :'(

Ok, kollade inte så noga. Är inte tillräckligt intresserad. Men jag funderar på hur många hemmacromade kopior och fake annonser det kommer dyka upp på nätet efter att lottningen är över :/

mechamike

Nja det var ju inget speciellt. Klistermärken var ju lite B. >:(
Men jag passa på att knipa en 7754 Home One Mon Calamari Star Cruiser..

"it's a TRAP" 

;D
?

mechamike

Nu fick jag min beställning. Klistermärket var vikt på mitten hade tryckt baksida och var numrerat.. "17030 of 20000" Ena halvan var Boba fett i och andra halvan en lista över set som kommer i sommar.

"Summer/Été/Sommer
2010

8089 Hoth Wampa Cave
8093 Plo Koon's Starfighter
8095 General Grievous' Starfighter
8096 Emperor Palpatine's Shuttle
8097 Slave 1 (skrivet med lutande text?) :-\
8098 Clone Turbo Tank
8099 Star Destroyer
8128 Cad Bane´s Speeder
8129 AT-AT Walker.
?