Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Projekt: Tintins Äventyr

Startat av stej123, 10 september 2014 kl. 16:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

Väldigt imponerande och GO Fleshies!! Riktigt bra byggt, inte bara raketen utan alla byggen i serien!

Bokeslundsparken

#421
Jag har kollat hela tråden nu och gillar verkligen alla byggen men raketen är ju ändå något speciellt. Storleken och formen är fantastisk.
Går det att öppna luckor och se in eller är scenerna utanför?

stej123

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 16 oktober 2019 kl. 20:11
Jag har kollat hela tråden nu och gillar verkligen alla byggen men raketen är ju ändå något speciellt. Storleken och formen är fantastisk.
Går det att öppna luckor och se in eller är scenerna utanför?

Tack så mycket! Det går att öppna luckor/ta isär raketen för att se innanmätet.

stej123

#423
Inga nya byggen, men lite nya bilder:









o0ger

Så elegant! Jag känner genast igen scenerna och albumomslagen. 👏👏
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Emma

Dina tintin-byggen är så stilrena!

CopMike

#426
På skaparens Georges Remis födelsedag så måste jag bara än en gång hålla med övriga i att dina byggen verkligen är snygga och nostalgibefrämjande :D!

andreaseldh

Citat från: CopMike skrivet 22 maj 2022 kl. 10:23
På skaparens Georges Remis födelsedag så måste jag bara än en gång hålla med övriga i att dina byggen verkligen är snygga och nostalgibefrämjande :D!

Länk till Highland Cattle?

CopMike

Citat från: andreaseldh skrivet 22 maj 2022 kl. 10:29
Citat från: CopMike skrivet 22 maj 2022 kl. 10:23
På skaparens Georges Remis födelsedag så måste jag bara än en gång hålla med övriga i att dina byggen verkligen är snygga och nostalgibefrämjande :D!

Länk till Highland Cattle?
Förstår inte vad du menar ::)!

stej123

Nu har mina Tintin-byggen fått komma hem efter att ha varit på vift jag vet inte hur länge. Har nu fotat Carreidas 160 från Plan 714 till Sydney.






Efterlyses: En bättre Rastapopoulos (flesh) och en bättre Piotr Szut (flesh)

Tips mottages gärna även på andra karaktärer

Godtfred


Teabox


MarLar

#432
Kul projekt men finns det inget hår med spetsigare lugg, som Tintin?

21788?
35699?

stej123

#433
Citat från: MarLar skrivet 25 augusti 2023 kl. 15:09Kul projekt men finns det inget hår med spetsigare lugg, som Tintin?

21788?
35699?

Det är 35699 jag använt nu på slutet

Joyride

Nu har jag gått igenom hela tråden och det är ju helt fantastiska byggen du knåpat ihop. Stilen är så sammanhållen och jag gillar din byggstil där det känns som att du ofta bygger på tvären, som i vingarna på gula flygplanet eller skrovet på stora trålaren. Du har verkligen knäckt koden för curved slopes och wedges som gör byggena så fint rundade och "tecknade". Varenda bygge är snyggt och som tema är det ju helt fantastiskt!
Instagram: joyride_bricks

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.