påbörjad moc-gata av nybörjare

Startat av jensglindgren, 07 September 2014 kl. 13:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Vilket hus passar sämst in?

Blå
1 (9.1%)
Gul
0 (0%)
Grön
5 (45.5%)
svart
4 (36.4%)
vit
0 (0%)
rött
1 (9.1%)

Antal personer som röstat: 11

Omröstningen har avslutats: 30 Oktober 2014 kl. 10:06

jensglindgren

Tack! Jag tror det gäller att titta mycket och få inspiration sen är det bara att bygga, plocka ner, bygga om, plocka ner och bygga till. Man ändrar saker hela tiden, kan sitta och kolla på nån halvtaskig film och så får man en idé.
Idag har jag mestadels bara småpillat med allt. Lagt till en cell i polishuset och börjat fila på ett vapenrum i nederdelen.
Och så har applebutikens skylt kommit på plats!

jensglindgren

Fick lite till gjort mitt i valvakan. Har fixat till fronten på uppbyggnaden på varje basplatta. Lastbilen med trollyn blev överflödig så den fick bli en dhl-inspirerad bud bil som kör ut leveranser till cafét och apple-butiken.

jensglindgren

Har gjort en provisorisk bankomat, är inte alls nöjd men får suga på den en stund.
Har även gjort ett halvtaskigt träd och gjort ett vilorum/tvrum i polisstationen.

beguiristain

Citat från: jensglindgren skrivet 15 September 2014 kl. 21:21
Har gjort en provisorisk bankomat, är inte alls nöjd men får suga på den en stund.
Har även gjort ett halvtaskigt träd och gjort ett vilorum/tvrum i polisstationen.

Bra tänkt där med Bankomaten i anslutning till polisstationen. Lär ju minska rånrisken  :)

jensglindgren

Citat från: beguiristain skrivet 15 September 2014 kl. 23:22
Citat från: jensglindgren skrivet 15 September 2014 kl. 21:21

Bra tänkt där med Bankomaten i anslutning till polisstationen. Lär ju minska rånrisken  :)

haha, tänkte jag inte ens på men det är ju sant.
Var den enda platsen som var tillräckligt ointressant och där det fanns plats att trycka in den.
Måste hitta på något att ha på gavlen på polisstationen också, funderar på murgröna och ett fritagningsförsök...

jensglindgren

Har inte blivit mycket byggande på sistone... Fick på taken på applebutiken och polishuset, plus att jag förlängde bakkanten på polishuset så det går hela plattan ut i bakkant. Blir nog ett takfönster i butiken så den blir ljusare.

jensglindgren

Vart inte nöjd med polishuset, kändes helt felplacerat och fult.
Så har rivit det och börjat på någon slags affär och en etagelägenhet. Men funderar också på att göra det till en polisstation nu efter att man funderat ett tag. Vad tycker ni? Affär/etagelgh eller polisstation? Blir blir ett garage längst till vänster om det blir det sistnämnda. Ska bli gött med lön så man kan beställa mer lego!

MattiasKr

Det är väl bara att bytta ut skylten så blir det en jättesnygg polisstation. Kanske galler på ett av fönstren på andra våningen så har du en cell där.

Snyggt klossat.

jensglindgren

Fick ändrat om lite till, men funderar dock på att sätta det gula huset till höger om arbetsplatsen.
Har beställt mer saker idag (technincfan på BL) till det gula huset som förhoppningsvis kommer till början av nästa vecka.

Har kört fast lite, flyter inte på lika bra som när jag började på gatan men det är väl att motivationen/inspirationen går upp och ner.

Försöker hitta ett bra ställe att få tag på "takbitar" i rött till det vita huset, försökte hitta set nr 6119 men det verkar ha utgått...
Får ta en seriös koll på BL senare, behöver även svarta bitar och fönster till applebutiken.

Konstigt att en hobby kan vara så dyr:)

jensglindgren

Är det bara jag eller är det omöjligt att få till ett hus som är gult och vitt? Eller måste man ha med grått? Har suttit hur många timmar som helst och byggt om detta jädra gula hus nu.
När får gärna komma med förslag och bilder som kan inspirera för jag börjar få slut på idéer.

torso

Grått associerar till sten, vilket ofta används till husets grund. Testa att bygga grunden eller hela första våningen grå. Testa också med vita fönsterkarmar istället för gula.

Om du vill hitta bilder kan du göra en bildsökning på Google. Där kan du välja en färg du vill söka på under "Search tools".

jensglindgren

Citat från: torso skrivet 25 September 2014 kl. 23:30
Grått associerar till sten, vilket ofta används till husets grund. Testa att bygga grunden eller hela första våningen grå. Testa också med vita fönsterkarmar istället för gula.

Om du vill hitta bilder kan du göra en bildsökning på Google. Där kan du välja en färg du vill söka på under "Search tools".

Ja men det är ju det jag vill komma ifrån, vill göra ett hus som inte har en grå grund, som alla andra.. Vill inte låta tyken men har googlat men kan inte riktigt hitta inspiration ändå. Får nog ta en paus från det gula ett tag!

Väntar på leverans på mer bitar, beställer ofta från TechnicFan på bricklink, väldigt bra priser. Har ni några tips?

AndersI

Ett gult hus med vitt runt fönstren borde kunna fungera - blanda mina två byggen:

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

jensglindgren

Citat från: AndersI skrivet 26 September 2014 kl. 09:05
Ett gult hus med vitt runt fönstren borde kunna fungera - blanda mina två byggen:

Riktigt snygga hus du gjort! Det gula skulle man kunna ta rakt av! Kommer antagligen få frångå tanken på ett hus utan grått... Har man bara vit, gult och svart så ser det så leksaksaktigt ut.

Kommer nog ha 2x1 med räfflor på i grått längsmed hela sidorna på framsidan och sen vitt runt fönstrena och det andra blir gult.

Sen är det nog dags att faktiskt färdigställa de husen jag har påbörjat...

Joacim

Citat från: jensglindgren skrivet 24 September 2014 kl. 15:15
Fick ändrat om lite till, men funderar dock på att sätta det gula huset till höger om arbetsplatsen.
Har beställt mer saker idag (technincfan på BL) till det gula huset som förhoppningsvis kommer till början av nästa vecka.

Har kört fast lite, flyter inte på lika bra som när jag började på gatan men det är väl att motivationen/inspirationen går upp och ner.

Försöker hitta ett bra ställe att få tag på "takbitar" i rött till det vita huset, försökte hitta set nr 6119 men det verkar ha utgått...
Får ta en seriös koll på BL senare, behöver även svarta bitar och fönster till applebutiken.

Konstigt att en hobby kan vara så dyr:)

Finns liknande takbitar på lekolar.se Detta set innehåller både fönster dörrar och taktiles dock fel version mot vad du vill ha...
Hoppas det hjälper dig lite &WCMP=bse&WDPK=initial&WebModuleName=Home&PRDGRPRECID=0&PAGENUMBER=1]http://guestshop.lekolar.com/sites/LekoLar/CSS/Enterprise%20Portal/BLL_EPCSSItemDescriptionView.aspx?WMI=BLL_EPCSSItemDescriptionView&WTID=939&WKEY=[65534%3a11327103381]&WCMP=bse&WDPK=initial&WebModuleName=Home&PRDGRPRECID=0&PAGENUMBER=1