Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad rev du för Lego idag ?

Startat av mechamike, 03 September 2014 kl. 13:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Chriss77Mstad

Citat från: Joyride skrivet 17 December 2025 kl. 08:21och återkommer i ny tappning eller är västern vunnen och bygget färdigtransporterat?
Den återuppstår till Örebro i ny tappning och kommer utökas under år 2026
Christian Friberg Särdqvist
Chriss77Mstad
Life In The Wild West 2.x

Studley Heinsbergen

Fel tempus, men här är aftonens plan. Översta planet på hyllan tas härmed i bruk av förvaring av bitar istället för dammsamlare för byggda set.

MartinD

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 12 Januari 2026 kl. 15:34Fel tempus, men här är aftonens plan. Översta planet på hyllan tas härmed i bruk av förvaring av bitar istället för dammsamlare för byggda set.

Ser ut som en rejäl hammare till hjälp!

lingonmirakel

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 12 Januari 2026 kl. 15:34Fel tempus, men här är aftonens plan. Översta planet på hyllan tas härmed i bruk av förvaring av bitar istället för dammsamlare för byggda set.

Själv brukar jag använda klosseparatör och sminkborste men släggan verkar onekligen mer tidseffektiv (y)
Instagram: miken_mocs

andreaseldh

Med tanke på släggan i bild, verkar handsken visa ett finger för mycket.

Studley Heinsbergen

Ibland måste man ta i lite. :)

Zilmrud

Idag river jag delar av dessa byggen bland flera andra. Nyårslöftet var att riva massa som ligger för att få plats med kommande projekt  :D

//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

AndersI

Nu har Rademachersmedjorna gått till de sälla jaktmarkerna. Nån som vill gissa hur många bitar det var?

20260327_173146_copy_1024x644.jpg

Efter borttagning av grönska och tak:

20260424_183217_copy_1024x474.jpg

Husen demonterade:

20260425_194504_copy_1024x474.jpg

Och till sist hela bottenplattan:

20260426_130200_copy_1024x474.jpg
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

RetroBricker

Citat från: AndersI skrivet Igår kl. 14:23Nu har Rademachersmedjorna gått till de sälla jaktmarkerna. Nån som vill gissa hur många bitar det var?
3328 st?  ;)
Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

AndersI

Citat från: RetroBricker skrivet Igår kl. 17:363328 st?  ;)

Inte jättefel, men inte heller jättenära.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

setoryd

Rev Katedralen idag, hade tänkt ta med den till Partille nästa helg men den gick sönder när jag skulle flytta den för att ta lite bra bilder på den... Nu ligger den i lådor på golvet istället. 

Jag kände mig färdig med den så det va nästan mer tillfredställande att plocka isär den än att bygga den. 

danielbrrssn

Citat från: setoryd skrivet Igår kl. 19:28Rev Katedralen idag, hade tänkt ta med den till Partille nästa helg men den gick sönder när jag skulle flytta den för att ta lite bra bilder på den... Nu ligger den i lådor på golvet istället.

Jag kände mig färdig med den så det va nästan mer tillfredställande att plocka isär den än att bygga den.
Den var mäktig. Glad jag hann se den och ser fram emot vad som blir nästa bygge av klossarna.