Tonvis med 2015-set läckta (inga bilder)

Startat av BeardedNerd, 28 Augusti 2014 kl. 17:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

Citat från: Skafte skrivet 08 Juli 2015 kl. 19:41
Det känns väl som att det är "Hejdå Ninjago-setet"?

Tror ni tornet har två sidor baktill också, eller är det bara en kuliss?

Ni som köper för bitarna, mina barn är intresserade av gubbarna.  :)

Edit: 4216 i mörkrött!

Kuliss...

Fler bilder...

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=111819

1800 danska...

Mirandir

Legobloggen: http://legobloggen.com

Teabox

Nice. Super nice.

och Äntligen en Misako minifig :)

Magnus den store

Mycket fint i det setet. Har inte sett att Lego gjort shoji-skärmar (rispappervägg) tidigare.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

humlan

Jag är inte så där speciellt förtjust i ninjago, för nytt för en gamma uv som jag  8)

Men den där.................... *droool*

Aj, aj.. Stackars plånbok :P
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

AndersI

Jag får säga som humlan - Ninjago har aldrig intresserat mig, men det där bygget lockar...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Illuwatar

Videon ökade bara "vill ha"-faktorn hos detta set. Alla dessa nya bitar, tryckta fönster... :)

Men det är även ett set som gärna får stå framme i utställningen och som ser roligt ut att bygga med alla dessa detaljer. Parta ut eller behålla uppbyggt? Kanske köpa två... (eller hoppas på BL för bitarna).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

BeardedNerd

Någon påpekade att det skulle fungera som ett innerhörn i en modulstad. Jag funderar på att ändra mina planer för min stad och använda det här och Ninjago City som någon sorts tempelområde, fast det skulle ta upp väldigt mycket värdefull landyta.

Risgrynsgrot

Riktigt snyggt.. Värdigt avslut för ninjago :)

Känns lite som Medieval Market Village, fast i asiatisk version..

Peter S

Citat från: Magnus den store skrivet 08 Juli 2015 kl. 21:07
Mycket fint i det setet. Har inte sett att Lego gjort shoji-skärmar (rispappervägg) tidigare.
Det finns flera tryckta glas 1x4x6 med snarlikt motiv som kan användas. För visst är det väl såna som satts in i någon glidanordning?
Som sagt: mycket fint här och hög vill ha-faktor!

Nextuz

Citat från: Peter S skrivet 10 Juli 2015 kl. 13:59
Citat från: Magnus den store skrivet 08 Juli 2015 kl. 21:07
Det finns flera tryckta glas 1x4x6 med snarlikt motiv som kan användas. För visst är det väl såna som satts in i någon glidanordning?
Som sagt: mycket fint här och hög vill ha-faktor!

4510?

de Gothia

mechamike

Citat från: de Gothia skrivet 10 Juli 2015 kl. 18:46
Är det klart att ninjago avslutas?
Det jag har läst i Lego's interna tiding pekar på motsatsen.. Ninjago är lika "starkt" som City. City , Ninjago och Friends är de stora stjärnorna.

Ninjago kommer bli vad Classic space var för oss som lekte med det då det begav sig.

Tror snarare att det här set'et är till för att introducera oss AFOL's för Ninjago (då vi inte nappat på temat) och för att ge Ninjago ett väl förtjänat premiumset.. Monsters fick ju Haunted house, inte mer än rätt att Ninjago får en juvel i kronan.
?

de Gothia

Vad bra! Sonen blev så ledsen när jag berättade l
Chima. Nu har han snappat upp ninjago! :)

Teabox

Citat från: de Gothia skrivet 10 Juli 2015 kl. 18:46
Är det klart att ninjago avslutas?

Ren spekulation ifrån min sida men jag tror NinjaGo kommer gör ett litet uppehåll fram till filmen släpps (just nu schemalagd till 2017). Anledningen jag tror det är följande:

- Filmen var först schemalagd till 2016 innan det flyttades fram till 2017. Så möjligt att TLG inte har något i pipen för att täcka upp glappet.
- Det är sagt att filmen ska bli en spin-off av The LEGO Movie och inte vara kopplad till TV-serien. Dvs det är möjligt att det planeras för en reboot på temat.
- Flera D2C set har varit en markering för ett slut eller ett uppehåll på ett tema.