Tonvis med 2015-set läckta (inga bilder)

Startat av BeardedNerd, 28 Augusti 2014 kl. 17:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Citat från: Teabox skrivet 30 September 2014 kl. 15:42
Citat från: Larry Lars skrivet 30 September 2014 kl. 14:09
EDIT: Ser nu även en ny pokal samt en riktigt trevlig 2x6 plate med rundade hörn. (Har i alla fall inte jag sett förut.)

Pokalen är en 10172 och platen är en snowboard (om du inte syftar till någon annan bit jag missat) :) 

Hade ju missat pokalen bland samlar-figsen, men en snowboard känner jag igen. ;)

Den rundade biten jag talar om ser ut att finnas tre grå och en svart med den grå bilen, och en svart i fronten på varje röd bil. 2x6 plate med rundade hörn alltså 10 studs och lämplig att kombinera med ett par 85080.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Larry Lars

Kikar man på bilderna så kan man skönja detaljer kring de nya hjulhusen/stänkskärmarna som gör mej nyfiken.

biten ser ut att vara mer släkt med 62361 än med 50745 om ni förstår vad jag menar. Det gör ju att man vill veta hur mycket som blockerar baksidan och därmed avgör hur användbara de blir för att bygga fönster med.

Mikael Sol

Min spontana reaktion när jag såg de nya bilarna var Mega bloks, men de kan kanske funka. Ska prova att köpa en av dem när de kommer för att känna efter. Tycker det kommit många fula bitar de senaste åren som känts som att de kunnat varit gjorda av konkurenterna.

Kwagge

Jaha.. Ska man utöka samlingen till Fyra Ferrari lastbilar  ;)

Sen har de gjort ett STORT fel.. McLaren Mercedes.. De kör med Honda motorer från 2015..

Mirandir

Citat från: Larry Lars skrivet 30 September 2014 kl. 17:01
Kikar man på bilderna så kan man skönja detaljer kring de nya hjulhusen/stänkskärmarna som gör mej nyfiken.

biten ser ut att vara mer släkt med 62361 än med 50745 om ni förstår vad jag menar. Det gör ju att man vill veta hur mycket som blockerar baksidan och därmed avgör hur användbara de blir för att bygga fönster med.

Efter att ha detaljstuderat de nya stänkskärmarna så tycker jag att det tyvärr(?) ser ut som att de är mer besläktade med  50745 än 62361.

Anledningen ses bäst på den gråa bilen. På den främre stänkskärmen så är pluppen framför och bakom hjulet nedsänkta med en plate medans på den bakre så går de hela vägen upp. Vilket betyder att antingen är det två olika klossar vilket är rejält osannolikt eller så dessa studs inget med själva stänkskärms-biten att göra. Så min gissning är att fästet till dessa stänkskärmar är identisk med, eller åtminstone rätt snarlik, 50745.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Lews

Citat från: Kwagge skrivet 30 September 2014 kl. 21:33

Sen har de gjort ett STORT fel.. McLaren Mercedes.. De kör med Honda motorer från 2015..

Fast MP4-29 är ju årets bil..  :P
Vågar man hoppas på att det släpps ett set baserat på varje team? Eller har LEGO bara valt Ferrari för att de är synonyma med F1 och McLaren för att de har danskjä.. jag menar Magnussen?

Larry Lars

Citat från: Mirandir skrivet 30 September 2014 kl. 21:55
Så min gissning är att fästet till dessa stänkskärmar är identisk med, eller åtminstone rätt snarlik, 50745.

Så kan det fortfarande vara, men vad jag menade var att själva bågen inte hänger fritt som på 50745. Eftersom bågen smalnar av i ändarna så sitter änden antagligen ihop med något även i nederkant ungefär som med 62361. Tittar du noga så ser du att det, en plate lägre, sitter en stud på vardera sidan om de 2x2 studs som utgör bitens högsta punkt.

Studera det främre hjulhuset på den röda Ferrari F150 så ser du att biten ser ut att vara 4 studs bred även nedtill bakom själva bågen.
Känns även som att de vita detaljerna baktill på den andra röda bilen skulle gå längre ned, om hjulhuset inte vore en större sammanhängande kloss.

Det är roligt också att se att de nya bitarna verkar komma från en önskelista som nog kom till under arbetet med . :)

Kwagge

Citat från: Lews skrivet 30 September 2014 kl. 22:01
Citat från: Kwagge skrivet 30 September 2014 kl. 21:33

Fast MP4-29 är ju årets bil..  :P
Vågar man hoppas på att det släpps ett set baserat på varje team? Eller har LEGO bara valt Ferrari för att de är synonyma med F1 och McLaren för att de har danskjä.. jag menar Magnussen?

Har du ju rätt i.. Så ett gammalt set redan när det kommer.. 2014 års bil 2015.. Rea direkt  ;)
Kanske ingen dansk jä.. Nästa år..

Ferrari o Lego har ju hängt ihop länge..

Roger Brickjet

Citat från: Larry Lars skrivet 30 September 2014 kl. 22:47
Så min gissning är att fästet till dessa stänkskärmar är identisk med, eller åtminstone rätt snarlik, 50745.
Så kan det fortfarande vara, men vad jag menade var att själva bågen inte [... långt citat]
En obehaglig tanke: tänk om den är mer lik 11650c01 ;)

o0ger

Citat från: Roger Brickjet skrivet 02 Oktober 2014 kl. 16:20
Citat från: Larry Lars skrivet 30 September 2014 kl. 22:47
Så kan det fortfarande vara, men vad jag menade var att själva bågen inte [... långt citat]
Den tanken slog mig också härom dagen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Larry Lars

Citat från: o0ger skrivet 02 Oktober 2014 kl. 16:23
Den tanken slog mig också härom dagen.

Ha ha. Jag besökte också det mörka rummet i tanken. Sedan räknade jag studs och kom fram till att bilarna har lite olika avstånd mellan hjulhusen. Puh! ;)

Är det som jag tror så är det ändå ganska biffiga bitar, men som i slutänden kan vara olika bra eller dåliga att bygga annat med.

Anders67

Vad kallas en sådan ? BUVP - Big Ugly Vehicle Piece
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

BeardedNerd

Chima-bilderna finns ute:

http://imgur.com/a/wpsT7#0

Många intressanta färger och nya delar där. Med allt detta fenix-eldgrejs borde någon kunna slänga ihop en riktigt maffig balrog vid det här laget...

ByggareDan

Citat från: BeardedNerd skrivet 02 Oktober 2014 kl. 22:39
Chima-bilderna finns ute:

http://imgur.com/a/wpsT7#0

Många intressanta färger och nya delar där. Med allt detta fenix-eldgrejs borde någon kunna slänga ihop en riktigt maffig balrog vid det här laget...

Är ju ingen Chimafantast, men gillade trippel minifig packena, blir ju schysst för dom som ska bygga arméer. Fanns ju även en del annat häftigt men för mig känns Chima lite fantasy för dom yngre (men jag kanske har fel  :-[ )

/ByggareDan

o0ger

Både Chima och Ninjago känns riktigt svaga 2015
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!