Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Ridläger i ny tappning

Startat av Sollan, 18 Augusti 2014 kl. 19:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Sollan

I helgen byggde jag ihop mitt ridläger.

När jag köper lego blir det ofta Friends, de har mycket av det jag gillar med lego, men det är ju det här med färgerna! Jag har svårt med den här röran med färger som passar så illa ihop. Så när bygget var klart började jag bygga en en färgskala som jag gillar bättre och med några förändringar men med tanken att man ändå ska kunna känna igen huset. Det fick också en baksida och är öppningsbart. (men ännu inte inrett)

Jag funderar på att göra hela ridlägret på det här viset men ihopmonterat på plattor. Det kanske kan vara något för Uppsala som en inspiration till fr a tjejer som inte kommit igång med att bygga eget ännu.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

AndersI

Det blev ju (väldigt) mycket bättre än Friends-originalet, och inte bara färgvalet! Det enda som är tveksamt i mina ögon är att ha både ljusgrått och mörkgrått 'bjälklag' mellan våningarna. Någonting med det triggar fel celler i min hjärna... Jag tror de borde vara ljus båda två. Grunden, däremot, funkar jättebra med mörk.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Stigge72

Snyggt!

Vad är det för skylt du satt över din dörr?

Teabox

Väldigt fint. Mycket snyggare färgval :)

Sollan

Tack! :D

Citat från: AndersI skrivet 18 Augusti 2014 kl. 20:30
Det blev ju (väldigt) mycket bättre än Friends-originalet, och inte bara färgvalet! Det enda som är tveksamt i mina ögon är att ha både ljusgrått och mörkgrått 'bjälklag' mellan våningarna. Någonting med det triggar fel celler i min hjärna... Jag tror de borde vara ljus båda två. Grunden, däremot, funkar jättebra med mörk.

Jag valde de olika grå partierna av två anledningar. Dels för att ha mera bitar att spela med inför bygget av de andra husen, dels för att jag tycker den mörka grå ger lite mera tyngd neråt, "grundar" huset lite mer. Det jag är mest tveksam till själv är den vita randen men jag tycker det behövs något där för att behålla den låga fönsterplaceringen. Resultatet blir lite väl randigt.

Citat från: stigge72 skrivet 18 Augusti 2014 kl. 20:42
Snyggt!

En syltburk! Jag glömde byta till en hästskylt innan jag fotade :D

Nextuz

Snyggt!

Kan de vara reklam för hästkorv? :P

Sollan

Citat från: Nextuz skrivet 18 Augusti 2014 kl. 21:40
Snyggt!

Hästsylt   :o  ;D

Peter S

Jag har också köpt en massa Friends på sistone, just för att det finns många användbara bitar. Men som du säger så är det något med deras färgkombinationer som inte riktigt funkar. Tyckte din version var riktigt snygg. Och med helt tak!

Illuwatar

Blev mycket snyggare i din tappning. :)

Kan hålla med om Friends - bra bitar, nya användbara färger men lite väl rörigt i själva seten.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

jalex

Spännande färgkombination med det mörkröda mot grått. Gillar din version mycket mer! Den har en mer harmonisk design.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Nextuz

Citat från: Sollan skrivet 18 Augusti 2014 kl. 21:46
Citat från: Nextuz skrivet 18 Augusti 2014 kl. 21:40
Snyggt!

Hästsylt   :o  ;D

Kan säkert komma upp efter en tur på skumpig hästrygg.. beroende på intagen föda... usch :P

Lovlan

Jättesnyggt! :) Ska bli spännande att se hela bygget sen!
Tycker själv också mest om friends, mycket fina färger men ofta väldigt missmatchade!

Mikael Sol