Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Volvo BM Baklastare

Startat av T. Bricher, 11 Augusti 2014 kl. 22:55

Föregående ämne - Nästa ämne

T. Bricher

Tänkte bara dela med mig av min första MOC sedan mitten på 90-talet. Inte särskilt modellik, men skalenlig.

Jag bygger bara Technic. (Även om jag är otroligt svag för Lego City i sen 80-talsstil också...).

När jag återupptog byggandet och skaffade nytt för ett par år sedan så upptäckte man ju att Technic nästan inte går att känna igen längre... Det tar tid att lära sig det nya systemet. I alla fall för mig. Men jag tycker det har sina fördelar framför det klassiska Technic-systemet.

Och som sagt. Första MOC:en på drygt 15 år...

http://youtu.be/D8NxpyaYiHI

beguiristain

Snyggt! Känner absolut igen modellen. Vilken bra start på din återfunna hobby.

Majkel

Kul bygge, det är som sagt en modell man känner igen, det känns som att det ett tag stod en sådan där vid varenda liten gård.

För att få in youtubeklippet i inlägget: tryck på youtubeknappen ovanför smileisarna och skriv sedan in den lilla koden (D8NxpyaYiHI) mellan [youtube] och [youtube]

pehter aka ibbe

Trevligt med fler Technic-byggare.

Snyggt, ser att du har löst vissa saker lite annorlunda än vad jag har.
Min första tanke var en Gigantic, tror att det är mottagarna som gör att lutningen på motorhuven inte framträder så tydligt och lurar ögat.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

ByggareDan

Ser ju bra ut, helt klart hög igenkänningsfaktor, vilket iallafall jag uppskattar.
Blir ju imponerad av Technicbyggare, delvis för att jag förr byggde en del sådant själv, men vågar ju inte prova på det igen är ju rädd att det blir dyrt  ;). Så får ju kolla in andras Technicbyggen och drömma mig bort.

/ByggareDan

humlan

Jag har lovat frun att bygga en baklastare åt henne, men har inte börjat ännu. En sak som gör det jobbigt är ju att jag är inte heller van vid studless tekniklego :P

Men det är alltid kul att se och inspireras av andras byggen, som detta!

Om jag nån gång lyckas, så kommer det bli en BM Volvo 640 f.ö.
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

T. Bricher

Tack för alla positiva kommentarer! Kul!

Citat från: Majkel skrivet 12 Augusti 2014 kl. 08:15
För att få in youtubeklippet i inlägget: tryck på youtubeknappen ovanför smileisarna och skriv sedan in den lilla koden (D8NxpyaYiHI) mellan [youtube] och [youtube]

Tack för tipset! Ska komma ihåg det om det blir fler modellfilmer.

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 12 Augusti 2014 kl. 10:43
Trevligt med fler Technic-byggare.

Snyggt, ser att du har löst vissa saker lite annorlunda än vad jag har.
Min första tanke var en Gigantic, tror att det är mottagarna som gör att lutningen på motorhuven inte framträder så tydligt och lurar ögat.

Jo, mottagarna var svårplacerade. Dessutom är egentligen bakpartiet en stud för högt... Men min då begränsade tillgång på hjul gjorde att jag fick bygga lite mindre skala än jag från början tänkte. Med fler dimensioner på hjulen kanske man provar igen...

Såg din baklastare här på forumet. Ska bli kul att se resultatet!  :)

Och ja - det är för få technicbyggare  ;)

//J

pehter aka ibbe

Citat från: T. Bricher skrivet 12 Augusti 2014 kl. 16:19
...
Jo, mottagarna var svårplacerade. Dessutom är egentligen bakpartiet en stud för högt... Men min då begränsade tillgång på hjul gjorde att jag fick bygga lite mindre skala än jag från början tänkte. Med fler dimensioner på hjulen kanske man provar igen...

Såg din baklastare här på forumet. Ska bli kul att se resultatet!  :)

Och ja - det är för få technicbyggare  ;)

//J

Du ska nog titta på Sbrick, då finns det möjlighet att dölja mottagaren på ett helt annat sätt.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr