SBrick - blåtandskontroll för Lego Power Functions

Startat av Anders67, 18 Juli 2014 kl. 16:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Manne

Ett första försök att styra 2 växlar :)

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Godtfred

Hur funkar SBrick och proportionalitet. Tänker på variabel hastighet och steglös styrning av servo-motorn 99498c01? Klarar den mer än bara on/off? Hur många steg? De gamla radiostyrda enheterna hade +/- 4 steg om jag minns det rätt, både på hastigheten och styrningen.

Selander

Kul att se !!
Lägg upp en video när du kör tåg med Sbrick kontrollen också ! 

Manne

Citat från: Selander skrivet 10 Januari 2015 kl. 14:15
Kul att se !!
Lägg upp en video när du kör tåg med Sbrick kontrollen också !

Klantade bort mig där... Tyvärr.. Köpte bara En Sbrick... Tänkte inte så långt att varje tåg måste ju också ha en Sbrick också utöver växelsystemet..

Lägger med en bild på hur remoten på paddan ser ut.. , denna är under utveckling.. Ska komma en där man kan påverka layouten på rälsbanan..

Om ni söker Sbrick på tuben så finns en del klipp med diverse fordon.. Själv äger jag inte ens en servomotor ännu ..

Mannesalt, on Flickr

Tobbe Arnesson

Citat från: littlespleen skrivet 05 Januari 2015 kl. 22:03Hur känns den i plasten?
gjuten eller 3Dprintad?

De blev lite sena i leveransen eftersom underleverantören misslyckats med gjutformen, så de skickade tillbaka rubbet och bad dem gör om och göra rätt. Så i allra högsta grad gjutna. :) De sålde nära nog 2 000 enheter direkt på Kickstarter och säkert en bra bunt till efteråt, så det lär inte vara aktuellt med 3D-utskrift...
Blogg: Robotkampen

littlespleen

Beställde 2 st nu, trött på kassa IR-räckvidden  ;D

Hoppas de dyker upp snarast.

andli

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

littlespleen

Citat från: andli skrivet 05 Februari 2015 kl. 15:52
Vad är räckvidden med Sbrick?

Standard blåtand för mobilenheter, så dryga 10 meter borde det vara.

Manne

Citat från: littlespleen skrivet 05 Februari 2015 kl. 15:30
Beställde 2 st nu, trött på kassa IR-räckvidden  ;D

Hoppas de dyker upp snarast.

Ett tips på vägen..  Där är ingen sladd som sitter fast på Sbricken som på vanliga IR mottagaren..

Mannesalt, on Flickr

littlespleen

Citat
Ett tips på vägen..  Där är ingen sladd som sitter fast på Sbricken som på vanliga IR mottagaren..

Tack :)
Har ett 10 tal förlängningar hemma, har använt någon till skarvning för 9 volt batteri.

littlespleen

Tipsar om en mod till gamla 9v batterilådor jag gjorde igår för att försörja SBricken.
Raderat tipset, då man kan förstöra IR-mottagaren.

andreaseldh

Då svarar jag här också och hänvisar i övrigt till mina svar i tråden (MOC) Technic BrickBeetle med PF.

littlespleen

Citat från: andreaseldh skrivet 07 Februari 2015 kl. 23:08
Då svarar jag här också och hänvisar i övrigt till mina svar i tråden (MOC) Technic BrickBeetle med PF.

Skriver du här nu också? Haha
Det du hävdar fungerar inte, kom tillbaka när du provat. :p

andreaseldh

Citat från: littlespleen skrivet 08 Februari 2015 kl. 01:14
Det du hävdar fungerar inte, kom tillbaka när du provat. :p

Nej jag har inte prövat. Jag är bara enfaldig nog att tro att äldre legobitar ska passa med nyare...