[MOC] Ett hemligt möte i natten

Startat av Teabox, 17 Juni 2014 kl. 18:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Mitt försöka få ihop en scen där karaktärerna delvist är upplysta av en brasa i mitten. Tycker jag lyckades ganska så bra.

Visst, det kanske hade blivit bättre om jag använt mig av figurer med ljusare färger, men jag ville återanvända mig av tidigare karktärer så det fick bli som det blev ;D

Nextuz

Vart ju strålande :)
Känslan är ju perfekt.

Vilken ljuskälla kör du?

Sollan

Odidoma

Snyggt, väldigt bra känsla och bra fotat!

Record

Detta var nått av det bästa och mest annorlunda på länge, mycket bra känsla i det. Jag tycker det är supersnyggt!!! :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

AndersI

Den mest perfekta Lego-eld jag har sett! Var det knepigt att fotografera?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

beguiristain

Kan bara hålla med. Mycket snyggt! Stämningen i scenen är perfekt.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Teabox

Tack för alla komplimangerna :)

Citat från: Nextuz skrivet 17 Juni 2014 kl. 18:41
Vilken ljuskälla kör du?
Elden lyses upp underifrån av två stycken 54930c02. Ett cykelljus (med kallt blåvitt ljus) användes för det ambienta ljuset. I första bilden studsade jag cykelljuset mot en vägg och på de två andra svepte jag ljuset över bygget i cirklar. Slutartiden var på 12 sekunder för alla bilderna.

Citat från: AndersI skrivet 17 Juni 2014 kl. 20:21
Var det knepigt att fotografera?
Lite jobbigare blir det av att man jobbar i ett mörk rum (Toaletten i det här fallet. Enda rummet som går att få mörkt denna tiden på året :) ). Krävdes att man tog sig tid att testa olika kamerainställningar och ljuskonfigurationer, men sånt tycker jag är roligt. Jag är glad att jag lyckades få till ljussättningen som jag ville, utan att ta behöva ta till HDR eller andra post-processing tekniker.

BrickMicke

Såg denna & fick en "flashback" ifrån filmen ARN... när han möter upp fienden i öknen.... =)
Bra & spännande fotat... man blir nyfiken på vad som händer i gryningen =)

Gideon

Riktigt snyggt, särskilt den första bilden :)
Tycker att du har fått till en bra balans mellan "månljus" och ljuset från brasan där. Det jag tycker är lurigt med att ljussätta lego-eld (som jag provade nyss också) är att själva eldsflammorna blir lite för mörka... Jag tänker prova med trans-neon orange och UV-lampa mån dag ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram