[MOC] Marios go-cart i Mario Kart 8

Startat av Limpfittz, 08 Juni 2014 kl. 22:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Limpfittz

Tjena.

Slängde iihop den här idag, hela bygget tog 6 timmar och involverade mycket tänkande och problemlösning. Är rätt nöjd med den slutgiltiga designen med tanke på hur svårt det är att bygga te.x kurvor på så här liten skala.

Glöm inte kolla in mina andra MOCs på
Instagram: http://instagram.com/kattstrumpa
Flickr: https://www.flickr.com/photos/kattstrumpa
reddit: http://www.reddit.com/r/lego/comments/27mu59/mario_kart_8/

-Time you enjoy wasting is not wasted time-
Instagram: instagram.com/kattstrumpa
Flickr: flic.kr/ps/2Gp9Ck
Reddit: reddit.com/user/Kattstrumpa/submitted/

Risgrynsgrot

lingonfil

Såg dfen på flickr.

Riktigt bra.

Det ser ut att vara en technic axle fram vid gaspedalerna. Fyller den någon funktion eller är det enbart prydnad?

Odidoma

Och jag såg den på instagram, snyggt bygge med bra känsla!

Måns.S

Snyggt! ;) Gillar Mario-minifigen!
Roligt tillskott i Instagram-flödet också! ;)

Silence101

Jag såg den på Swebrick :D
Snygg med hög igenkänningsfaktor
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Limpfittz

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 08 Juni 2014 kl. 23:28[...]
Citat från: lingonfil skrivet 08 Juni 2014 kl. 23:35
[...]
Det ser ut att vara en technic axle fram vid gaspedalerna. Fyller den någon funktion eller är det enbart prydnad?
Det är inte en technic axle :)
Citat från: Odidoma skrivet 09 Juni 2014 kl. 01:34
[...]
Citat från: Måns.S skrivet 09 Juni 2014 kl. 22:01
[...]
Citat från: Silence101 skrivet 09 Juni 2014 kl. 22:42
[...]

Tack alla, det är väldigt kul att höra och ni gillade den! Det här är definitivt inte min sista kart! Uppskattar detta forum och er väldigt mycket

Joacim

Helt underbart bygge! Ser gärna fler av dina byggen!

Majkel

Snyggt bygge.
Jag undrar vad som gör att en del foton ser mer ut som på officiella kartonger, jämför den sista och den näst sista bilden. Det måste väl vara någon slags redigering av bilderna, men vad och hur? Jag tycker det ser snyggt ut men måste säga att jag blev väldigt glad åt de oredigerade (?) bilderna för att få en "ärlig" bild av bygget. Något jag skulle uppskatta om andra tog efter!

torso

Citat från: Majkel skrivet 11 Juni 2014 kl. 13:31
Jag undrar vad som gör att en del foton ser mer ut som på officiella kartonger, jämför den sista och den näst sista bilden. Det måste väl vara någon slags redigering av bilderna, men vad och hur? Jag tycker det ser snyggt ut men måste säga att jag blev väldigt glad åt de oredigerade (?) bilderna för att få en "ärlig" bild av bygget. Något jag skulle uppskatta om andra tog efter!

Jämför hur skarpa skuggorna är. Har man bara en ljuskälla får man skarpa skuggor, men med flera blir de mjukare. Alternativt får du använda en diffuser (t.ex. ljustält) för att göra ljuskällan större (= ljus från fler riktningar).

Limpfittz

Citat från: Majkel skrivet 11 Juni 2014 kl. 13:31
Snyggt bygge.

Intressant att du tar upp det.

Jag använder en rätt simpel fotostudio med tält hemma med starka fotolampor som gör så att ljuset blir riktigt bra. Sen redigerar jag alla bilder i Photoshop (förutom dem som du ser inte är retuscherade) Det tar tid, det är jobbigt, men resultatet blir väldigt bra. Jag ska tänka på att ta med minst 1 bild på min MOC utan retuschering/studio näta gång också! :)
tack