[POLL] Rösta fram ett namn till Swebricks Sci-Fi rymdepos!

Startat av mechamike, 23 Maj 2014 kl. 10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Vilket namn gillar du bäst?

Aniara
7 (14.6%)
Beyond Sol / Bortom Sol
32 (66.7%)
Scattered Worlds
9 (18.8%)

Antal personer som röstat: 48

Omröstningen har avslutats: 03 Juni 2014 kl. 15:19

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

o0ger

1. Tannhäuser Gate

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate. All those moments... will be lost in time, like tears... in rain. Time to die..."

Kapitel 1. Opening the gates
Kapitel 2. Beyond (Tannhäuser Gate)
Kapitel 3. The New Frontier
osv - tema: portar

2. Mare Tranquillitatis - Stillhetens hav / Sea of tranquility

"Like small ships on an endless sea of tranquility we are. But, like islands we will claim our land and change the currents of this vast ocean..."

Kapitel 1. Horisont / Horizon 
Kapitel 2. Öar / Islands 
Kapitel 3. Ytspänning / Surface Tension
osv - tema: vatten/hav

3. Scattered Worlds

"Now we are just scattered about... like debris from an explosion... like chicken running i panic from a wolf. I say it's time we bring order to this chaos..."

Kapitel 1. Children of Sol 
Kapitel 2. Remnants 
Kapitel 3. Order vs. Chaos
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Selander

mechamike

Röstningen har öppnat. Ni har 3 dagar på er!/Inga fler bidrag tack!

Ordet är fritt!
?

Illuwatar

Bidrar till den svenska namngivningen (är rätt så less på att allt ska vara på engelska/svengelska nu för tiden):

Drömmen om en stjärna som försvann

Nybyggarna - Swebricks Rymdsaga

Stjärnornas barn (med underkapitel som Återkomsten till Jorden / Farväl till rymden)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Myko

Jag tog en engelsk titel med avsikt att översätta den om den vinner! ;)

mechamike

Nu börjar det dra ihop sig.. Ni kan gå in och fördela om era röster( tex om ni lagt en röst på ett alternativ som ingen stöder eller har en favorit bland de som leder!
?

EpsilonEta

Jag bytte från Beyond Sol till Bortom Sol (som har fler röster). Båda är så lika ett det borde klassas som samma så ni andra 4 kan ju också bytta.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Teabox

Citat från: EpsilonEta skrivet 28 Maj 2014 kl. 15:53
Jag bytte från Beyond Sol till Bortom Sol (som har fler röster). Båda är så lika ett det borde klassas som samma så ni andra 4 kan ju också bytta.

"Bortom Sol / Beyond Sol" var egentligen menat som ett namnförslag ifrån mig (Svenskt namn / Internationellt namn). Lät missförståndet va för att jag tyckte det skulle vara kul att se om folk föredrog det ena framför det andra (plus att jag inte ville skapa en massa jobb för Mecha som kanske inte skulle haft någon betydelse ändå).

mechamike

Hmmm.. Rådsalget har fått lite huvudbry angående ett namn..

Kan nån kolla upp huruvuda Aniara är ett skyddat varumärke?
?

Teabox

Citat från: mechamike skrivet 28 Maj 2014 kl. 16:20
Hmmm.. Rådsalget har fått lite huvudbry angående ett namn..

Kan nån kolla upp huruvuda Aniara är ett skyddat varumärke?

Får träffar på det när jag söker här.

http://was.prv.se/vmi/default.jsp

Aktivt för ädelstenar verkar det som.

Finns gott om företag med namnet också. Fick flera träffar på det på Eniro

Men jag tror det är fritt fram för oss att använda oss av namnet då vårt lila spel inte kommer kunna förvirras med alla andra "Aniara" grejerna.

lingonfil

Eftersom det ledande förslaget har blott 12% av rösterna så kanske det är läge med en andra valomgång mellan de två eller tre högst placerade förslagen?

Gideon

Citat från: lingonfil skrivet 29 Maj 2014 kl. 19:23
Eftersom det ledande förslaget har blott 12% av rösterna så kanske det är läge med en andra valomgång mellan de två eller tre högst placerade förslagen?
Låter rimligt, kanske ta de 5 högst placerade eller något sånt?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

janimakaj

Citat från: lingonfil skrivet 29 Maj 2014 kl. 19:23

de är ju 3 förslag som sticker ut med flest röster.. så om man kör en ny valomgång på de 3 så kanske de blir en mer klar segrare.. :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

mechamike

Det kör vi på.. så att vi vet att namnet är rejält förankrat. .
?