Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Sunstreaker (Transformer)

Startat av EpsilonEta, 15 Maj 2014 kl. 20:46

Föregående ämne - Nästa ämne

EpsilonEta

Här är äntligen min tredje Lego Transformer: Sunstreaker.

För er som inte läst Chris blog kan jag återge:
"After congratulating  Epsilon Eta on his win, I was informed that an epic creation of 3 years in the making will soon be unleashed on unsuspecting Lego fans"

Det var denna jag menade. Resten av världen får vänta till på söndag men swebrick får en förhandsvisning.

Egentligen hade jag inte tänkt bygga Sunstreaker, han är inte en av mina favoriter och i början förstod jag inte hur transformationen skulle gå till. Men efter att ha läst alla delar i serien började jag gilla designen (är fortfarande inte helt förtjust i karaktären men Lamborghini Diablo var väll min första "Drömbil"). Efter att ha "tränat" med Bumblebee och hittat instruktionen till originalleksaken började jag komma på en lösning för att "få plats med roboten i bilen" så att säga. 

Alla Lamborghini är väll utrustade med raketkastare?

Det blev många bilder så jag lägger upp transformationen lite senare
Ni får helt enkelt lita på mig när jag säger att bilen kan blir roboten.

Några referenser från serierna.

Handen kan byttas mot ett vapen (fungerar för båda händerna)

Jag har som vanligt lagt in stor rörlighet men det är för lite friktion för att ha nytta av det.

Här är en bild där jag faktiskt kunde utnyttja rörligheten. (tog bara 10 minuter att få honom att stå)

Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Odidoma

I det här fallet är det välkommet med många bilder! Ännu ett snyggt bygge och genialiskt byggt, antar jag!

mordatre

Blir nog svårt att få den mer lik originalet.  Riktigt bra jämförelsebilder du gjort. 
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

EpsilonEta

Citat från: Odidoma skrivet 15 Maj 2014 kl. 20:57
I det här fallet är det välkommet med många bilder! Ännu ett snyggt bygge och genialiskt byggt, antar jag!
Mer bilder kommer, jag ska bara redigera lite till.
Ja bilderna är photoshopade men transformationen fungerar. (Kommer göra en video också utifall någon tvivlade.)

Citat från: mordatre skrivet 15 Maj 2014 kl. 21:01
Blir nog svårt att få den mer lik originalet.  Riktigt bra jämförelsebilder du gjort. 
Är man perfektionist så är man.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

janimakaj

Riktigt snyggt byggt!! De syns att du har lagt ner allt för att få den så likt som möjligt. :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

EpsilonEta

Jag såg att jag missat några detaljbilder

beguiristain

Makalöst bra!
Har räknat på detta, och kommit fram till att det skulle ta mig sisådär 143 år att komma fram till samma resultat   :D

Record

Kan inte sätta ord på detta, det är över mitt förstånd hur du lyckats få till allt så bra, du är kompromisslös i ditt byggande vilket jag högaktar!
Friskt satsat, hälften vunnet..

Sockerbit

Riktigt snyggt. Snyggare än originalet  :)

swestar

Citat från: janimakaj skrivet 15 Maj 2014 kl. 22:01
Riktigt snyggt byggt!! De syns att du har lagt ner allt för att få den så likt som möjligt. :)
+1  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

dalle

Riktigt bra. Imponeras övet dina Transformersbyggen.

Tie Fighter

Den här är min favorit av dina byggen.

ByggareDan

Är ju en transformers som är ordentligt lik originalet och som dessutom funkar att bli både bil och robot, är som flera andra sagt rejält imponerad av såväl byggutförandet som all tankeverksamhet (många timmar?) som ligger bakom denna modell.

/ByggareDan

EpsilonEta

Här kommer äntligen transformationsbilder. Det tog ett tag att redigera.
Ger det någon klarhet eller visar det bara hur krånglig den faktiskt är?

Jag har även gjort en video, hela transformationen tar 7 - 8 minuter så jag kör i dubbel hastighet.
Tyvärr lossnar lite bitar men det var den bästa jag fick till.

Underifrån

Insidan

AndersI

Det är fenomenalt hur du får till det! Jag kan helt enkelt inte fatta hur du kan både fånga formen av bilen, den uppvikta gubben och göra det som en riktig transformer. Jag trodde inte det var möjligt med Lego, men det har du ju motbevisat flera gånger nu.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD