Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Dawnstar - 1st Fleet

Startat av Topsy Cret, 11 Maj 2014 kl. 09:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Topsy Cret

Förra året byggde jag en version av Red Spacecat's välkänd USS Saratoga: https://www.flickr.com/photos/redspacecat/8491654079/. Min version tog ungefär fyra månader att bygga och kostade 2500kr i Bricklink orders.

I alla fall nu har jag haft tid att ta bilder av min kopia: Dawnstar - 1st Fleet. Enjoy!

Rätt så stor liknelse, nå?

Jag tänker inte ta itu denna MOCen för många är nu - den ser helt okej ut och bitarna är billiga och hittas lätt. Kommentarer?

Anders67

Gideon

Läckert skepp! Gillar den svartvita färgkombinationen, även om det som vanligt med foton av svart lego är lite svårt att se detaljerna på de svarta partierna i vissa vinklar.
Är detta nåt man kommer kunna beskåda på någon Swebrick-utställning om du ändå inte tänkt riva det? :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

lingonfil

Nice!

Jag är mycket förtjust i den stilen på rymdskepp. Sitter och funderar på hur den hade sett ut i svart+lila eller svart+mörkröd. Mums.

Topsy Cret

Citat från: Gideon skrivet 11 Maj 2014 kl. 14:07
Läckert skepp! Gillar den svartvita färgkombinationen, även om det som vanligt med foton av svart lego är lite svårt att se detaljerna på de svarta partierna i vissa vinklar.
Är detta nåt man kommer kunna beskåda på någon Swebrick-utställning om du ändå inte tänkt riva det? :)

Jag tänker definitivt behålla den! MOCen består mest av billiga bitar vilket betyder att jag kan lätt köpa fler svarta bitar på Bricklink. Desto mer tycker jag att den är för grym att riva ner nu.

När det gäller Swebrick-möten har jag faktiskt aldrig varit på ett LEGO möte innan. Men nu när examen är klar om ett par veckor hälsar jag gärna på nästa Swebrick-Sydmötet givetvis med min Dawnstar. Just name the time and place.

Teabox

Snyggt. Personligen hade jag nog valt att behålla "mittendelen" (där kommandobryggan etc är) i ljusgrått. Så att detaljerna hade synts bättre på bild. Hade varit roligt att se den live.

Illuwatar

Tjusigt skepp :)

Och bra att du behåller det - kommer göra sig bra på framtida utställningar.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

mechamike

Trevligt.. alltid kul med nya varianter..
?

Topsy Cret

Citat från: Teabox skrivet 13 Maj 2014 kl. 11:23
Snyggt. Personligen hade jag nog valt att behålla "mittendelen" (där kommandobryggan etc är) i ljusgrått. Så att detaljerna hade synts bättre på bild. Hade varit roligt att se den live.

Jag testade den delen både i vitt och i ljusgrått men jag var inte alls övertygad att det såg bra ut med resten av skeppet. Jag har inte än bemästrat fotograferingen av svarta LEGO grejer -- men det kommer ska du se.

Sockerbit

Maffigt och snyggt bygge, gillar skylten också.

swestar

Riktigt snyggt. Väldigt kliniskt och rent, sånt gillas. Har själv varit sugen att bygga något liknande som Red Spacecat's USS Saratoga. Ditt bygge gör ju en inte mindre sugen.  :) bra klossat.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Putte