[MOC] Övergiven biltvätt

Startat av jalex, 06 Maj 2014 kl. 21:23

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

En sedan några år tillbaka övergiven biltvätt med tillhörande kontor/verkstad. Jag fick inspiration till modellen från ett flertal olika byggnader (mestadels bilmackar :) ) i min hemstad Åmål.

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

andreas E

Lysande igen. Mycket snyggt klossat.

dalle

Du har skön stil på dina hus modeller.
Än en gång frågar jag mig hur ser det ut i Åmål. Är det fullt med halvförfallna byggnader.

Ozp

Snyggt. Trodde först det var samma som förra. Finns det några byggnader som fortfarande används i Åmål eller står alla och förfaller?  ;)

Anders67

Snyggt, förundras över hur snyggt du får till det!

MartinAberg

Grymt snyggt!
Undrar likaså jag hur det är med husen i Åmål :p

Jonsson

Fantastiskt bra - tror alla som kommer från en lite mindre ort (undertecknad inkluderad) kan känna igen sig i miljön.
Hatten av!  :)

Record

Med risk att låta bitter, så är det väl lika med alla småbyar, lättare att hitta en ödelagd tomt än att lyckats se en människa.

Tragiskt men sant, dock snyggt ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

AndersI

Väldigt snyggt bygge, men alldeles för blank mark.  Här behövs slitna gammelgrådaskiga tiles med repad yta för att få korrelation mellan motiv och modell.   ;)

Möjligen kan man låtsas att det just har regnat...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Tobbe Arnesson

Coolers, sådant här är jag svag för och det här var dessutom strålande utfört!
Blogg: Robotkampen

Sockerbit

Fantastiskt snyggt igen. Gillar speciellt växtfaunan i bakgrunden.

Sollan

Mycket snyggt! Stor igenkänning!

Roger Brickjet

Riktigt snyggt! Kanske att skylten är lite väl hel/rak fortfarande :)

jalex

Tack för alla fina kommentarer!

Citat från: dalle skrivet 06 Maj 2014 kl. 21:39
Än en gång frågar jag mig hur ser det ut i Åmål. Är det fullt med halvförfallna byggnader.

Haha ja det finns några stycken, men det är nog inget man direkt märker när man besöker Åmål. Jag har ju en viss förkärlek till förfallna och övergivna byggnader så det är just dem som jag har letat upp i Åmål. :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Gideon

Ännu ett träffsäkert bygge av dig! Jag tycker att du fångat den lagom nedgångna känslan man ser i många mindre orter i Sverige om man svänger av från de största vägarna.
Det är nästan så att det gör ont att säga det, men jag håller med AndersI att gamla repiga tiles hade varit bra :P
Annars är dock även tile 6x6 lite mattare om man vill hålla sig till nya bitar ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram