[MOC] The young lord's sad return.

Startat av Teabox, 05 Maj 2014 kl. 15:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

"Sorg blandas med ilska när rikets furste återkommer död efter sitt misslyckade fälttåg."

Mitt försök att bygga något som på flera sätt är motsatsen till "Välkomnandet av Kungen", dvs mer mörkt, tråkigt och dyster, men ändå inom samma tema.

När jag designat husen så har jag medvetet hållit antalet olika färger lågt. Glada färger var bannlysta :)

swestar

Snyggt, gillar tekniken du har bäddat ner fursten på. Den tråkiga och dystra stämningen har du också lyckats med.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

dalle

Gillar den återhållsamma färgskalan. Gillar hur den döde lyfts fram i bilden av den vita bädden.

Anders67

Snyggt! Gillar hustaken och fasaden på husen! Sorgetåget är intressant!
Lite för dystert för min smak, men är det sorg så är det!

Odidoma

Snyggt bygge! Jag hade föredragit vit bakgrund men antar att du vill försäkra sorgen med den svarta. Många bra detaljer, som förstärker bilden, en av mina favorit detaljer förutom "dödsbädden" är staketet, enkelt men effektfullt. Ser fram emot fler byggen.

lingonfil

Citat från: Odidoma skrivet 05 Maj 2014 kl. 18:58
[...] en av mina favorit detaljer förutom "dödsbädden" är staketet, enkelt men effektfullt. Ser fram emot fler byggen.

Citat från: dalle skrivet 05 Maj 2014 kl. 16:45
Gillar den återhållsamma färgskalan. Gillar hur den döde lyfts fram i bilden av den vita bädden.

Håller med föregående talare.

mordatre

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

robban

Fantastiskt, mörk medeltid det gillar vi. snygga figs på balkongen  :)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Gideon

Bra jobbat med den dystra atmosfären, mörk medeltid när den är som bäst :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Sockerbit

Riktigt fint, snygga färger och många fina detaljer. Bra jobbat att hitta så många minifigs med mindre glada ansikten.

Kvarnbacka

Citat från: Sockerbit skrivet 06 Maj 2014 kl. 14:01
Riktigt fint, snygga färger och många fina detaljer. Bra jobbat att hitta så många minifigs med mindre glada ansikten.

Jag hörde på radio för ett bra tag sen om en forskare (nyzeeländare tror jag) som hade kommit fram till att andelen glada ansikten på legofigurerna har minskat väsentligt med åren. Roligt att höra vad man kan få forskningsanslag för på vissa högskolor :)
Edit: jag var tvungen att leta rätt på en artikel som styrker min utsaga:
http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2013/jun/12/lego-faces-getting-angrier-study

För övrigt vill jag instämma i att det här var väldigt snyggt byggt. Stämningsfullt och detaljrikt (och bra urval av ansikten).  :)

Teabox

Sollan

Snyggt! Staketet blev väldigt bra!