Tävling: Vatten

Startat av Skafte, 29 April 2014 kl. 10:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

VATTEN

Nu när det brusar i älvarna och porlar i bäckarna och vissa till och med gett sig på att hoppa i sjön så kör vi en tävling med blött tema!

Tävlingsregler:

Bygg något på temat vatten.

Storlek: max 16 studs brett, 16 studs djupt och 16 bricks högt, inget överhäng.
Tillåtna bitar: Lego. Ej modifierade (gäller även klistermärken).
Digitala bidrag: Nej, inte den här gången.
Sista bidragslämning: söndag 2 juni kl 23.59.
Publicering: max tre bilder (640x480 pixlar som störst) i denna tråd. Lägg bilden du vill skall representera ditt bidrag först.
Endast medlemmar i föreningen Swebrick får deltaga, ett bidrag per person.
Vinnare utses genom röstning.

Första pris:

Fallingwater

Andra pris:

Craggers Command Ship

Tredje pris:

Coast Guard 4 x 4

o0ger

Survival of the fittest

Så länge Ragnar kunde minnas hade han levt i skräck. Det gick inte en dag utan att någon i hans släkt försvann. Ragnar visste var de tog vägen. Under lång tid hade han nu filat på en plan. Han hade spårat upp hålet i berget där döden bodde. Han hade sitt gevär. Han hade tränat. Han var redo. Nu simmade han sakta fram mot hålet. Döden väntade där inne i mörkret. Han visste det. Han såg dödens bleka blå ljus röra sig. Han osäkrade geväret...
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

ponta_ed

Att Anders skulle bli rik och vinna sin kärleks hjärta denna soliga tisdag var inget han tänkte på när han gick för att fiska.

spendabel

Heldag i badhuset
Min BrickOwl butik.

jalex

En bebodd liten sjöbod på en holme långt ute till havs. En fiskmås har precis uträttat sina behov över hela sjöboden och holmen.

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Tunguska

Omhändertagande av "obekväma element" i LEGO Citys undre värld.
Mina LEGO-byggen på flickr.

Ozp

Dykaren har hittat havsodjurets håla och närmar sig försiktigt

Stigge72

Krille tar en simtur nedanför vattenfallet som döljer grottan han kallar sitt hem.

Muede

Efter en lång tids letande hittades kvarlevorna efter den förra expeditionen som sökte ungdmens källa..

Edit: Klippte häcken lite..
/ Muede

Skafte

Hoppas några bidrag ännu är på gång! Inte så många timmar kvar att vifta på!

MartinAberg

Hade totalt glömt bort denna tävlingen, så det fick bli ett snabbygge med hos sambons mamma med sladdisens bitar.
Långt ifrån vad jag är nöjd med, men ändå ett bidrag.
Lite redneckfiske ;)

marpe

Fri sikt mot Vinga fyr

Denna 15 år gamla minnesbild har etsat sig fast på näthinnan. Jag har hyrt en gammal fiskebåt med skeppare. Min tilltänkta och jag puttrar ut till Vinga fyr. Hav, motordunk och äventyr. Nu går det plötsligt upp för henne vad som väntar ute på Vinga – en förlovningskupp.

Hon sa ja. Idag är vi lyckligt gifta och har två barn.  :)

Fri_sikt by_marpe, on Flickr

fri_sikt_Va by_marpe, on Flickr

Fri_sikt_skala by_marpe, on Flickr

nikerl

Plötsligt drog ett åskväder in, hela familjen sprang hem och lämnade sina saker på stranden...

shutter

Muede, det är bråttom nu att kantklippa buskaget då överhäng är otillåtet ;)

Sollan

Förlovning vid Lilla fallet

En av sommarens första dagar beger sig Harald och Agnes till sin favoritplats för att förlova sig.