Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Pirater på väg ut?

Startat av thompabompa, 08 April 2010 kl. 18:06

Föregående ämne - Nästa ämne

thompabompa

Bläddrade i senaste Lego-katalogen (pappersvarianten that is); på piratmodellerna står det överallt "så länge lagret räcker" eller liknande, vilket inte står på några andra teman/modeller.

Hur ska man tolka det; att pirattemat är på väg ut, eller att det blir en ny batch med andra modeller nästa år?

/th

Etzel

Jupp, Pirat-temat upphör i år, det var endast en 1-års grej tydligen. Hurvida det kommer att komma tillbaka med nya set nästa år eller senare vet bara LEGO själva  ;)

thompabompa

Crap ;-)

Jag som tänkte att det var ett kul tema att börja med nu när jag har återfött mitt Legointresse.

SuperMario

Du hinner än och det lär bli relativt billigt om LEGO inte fortsätter med serien. ;)

thompabompa

Okej, men ännu en nOOb-fråga; hur vet ni allt det här med vad som är på väg in och vad som är på väg ut, eller att pirater bara var ettårs-grej ;-D

Var finns den hemliga sidan med all sån info ;-)

/th

de Gothia

det läste jag på eurobricks.com

sen är legobloggen som länkas från första sidan också en bra  sida med info! :)

CopMike

Pirates är ett av de teman/serier som TLG "alltid" kommer att ha. Men till skillnad mot dom 4 core serierna såsom Town etc som alltid finns, är detta ett tema som dyker upp och försvinner nu & då. Jämför med Viking-serien som bara dansade 2005-2006.

Micke

KimT

Ud med Pirates ind med Kingdoms og sådan kommer de til at skifte mellem "små" temaer i fremtiden.
How can this possibly go wrong?
- Famous last words