Lundgren's "Big Rig Shop" (Stora fordon/maskiner)

Startat av Lundgren, 07 April 2014 kl. 20:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Lundgren

De e verkligen "Big Rigs" det här!  ::) Uuuuh tänk om man hade haft dessa att leka med som 12-13 åring!!!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

janimakaj

De blir riktigt bra!!
Trailers till dom nu då så de slipper gå i tomma ;)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Lundgren

Hehe du behöver inte vara orolig Janimakaj, köper varenda röd panel när jag lägger BL ordrar så den röde kommer få ett täckt skåpsläp och den svarte besten kommer få gooseneck trailern med denna på.

Lundgren

Trailer nr 2 är påbörjad nu.
Blir en 6 hjuls trailer täckt modell, så det kommer gå åt måååånga röda paneler! :)

O så börjar alla delar inför Liebherr bygget trilla on så jag får väl starta en tråd om den också snart!?

Svegon

janimakaj

Första tanken som slog mig va att trailern kändes lite låg, me  ioförsig så äre ju en amerikansk lastbil och de är ju ganska låga. Ser ut som en bra start.  :)

Lundgren

Lugn janimakaj, detta är bara början!  ;D

Håller på för fullt att klura ut hur jag skall få till det bra med färgsättningen också nu, kommer så klart bli samma som dragaren.

Lundgren

Fått på axlar nu! Blev dock inte trippel utan bara tandem.
Har för lite Lego helt enkelt...  :o ::)

Lundgren

Alla bitar till släpet är nu beställda likaså till Liebherr'n så det kan jag snart påbörja.

Har även beställt alla bitar till ytterligare 1 utav Ingmar's lastbil.

http://rebrickable.com/mocs/2legoornot2lego/us-truck-t2-mkii-with-instructions-us-truck-t2-revised

Så det kommer bli den som kommer att få dra Ingmar's blå gooseneck trailer med Liebherr'n därpå.

Sen fick jag en ide bara sådär, en rotator wrecker vill jag också ha...
Så det var bara att skrida till verket! ;) WIP!

Denna arm är till största delen kopierad ifrån min andra towtruck bara lite moddad. (inte samma arm altså)

Lundgren

En massa paneler bara sen är den snart klar!  ;)

ByggareDan

Är ju kul att se lastbilar och släp växa fram sakta men säkert.
Kommer släpet att få samma "lackeringsränder" som dragbilen? Det verkar ju iallafall så om tittar på släpets tak.

/ByggareDan

Lundgren

Hej ByggareDan!

Jajamensan trailern kommer få likadana stripes som dragaren, tänkte först köra helrött och sen göra några klistermärken.
Men näe det kändes inte rätt så det blir byggda stripes! ;)

janimakaj

Ser riktigt bra ut. Tyckte du gjorde rätt i att köra på 2 axlar. Blir mer amerikanska 18 wheel style då :) ;)
Ska bli kul o se slutresultatet. Skulle va kul o se dom irl framöver. :)

Lundgren

Såhär i efterhand håller jag fullständigt med!
En riktig 18'wheeler blev det. Kommer dock förlänga trailern 10 studs.
Ser lite för kort ut tycker jag. (Bitar är på väg!)

Håller på med rotator wreckern nu.

Har absolut tänkt visa upp dem på någon utställning i framtiden när alla är färdiga.