Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Spanish Armada Brig

Startat av -DoNe-, 08 Mars 2014 kl. 18:58

Föregående ämne - Nästa ämne

-DoNe-

Detta är första gången på två år som jag har byggt ett skepp. Jag hittade skrovet till set 6280 som jag köpte för ungefär tre år sedan, och bestämde mig för att ge mig på ett skepp igen.
Det var en väldigt intressant proces, speciellt med tanke på att jag äger bara ett hundratal blåa bitar varav endast 5 olika slopes  :P Men efter mycket knåpande så lyckades jag få till en form jag gillade  :D
Som ni ser så är hon inte riktigt i gubb-skala men i coh med att inga av mina andra skepp är det så stör detmig inte så värst mycekt  ;)

malmen

Snyggt! Gillar verkligen kanonerna du byggt :)

-DoNe-

Citat från: malmen skrivet 09 Mars 2014 kl. 09:38
Snyggt! Gillar verkligen kanonerna du byggt :)
Tack! Det tog mig en evighet att hitta alla 1x2 plates xD

o0ger

Det är ett jättefint skepp. Stort och maffigt. Fina färger. Verkligen läckert.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

lingonfil

-DoNe-

Citat från: o0ger skrivet 09 Mars 2014 kl. 13:30
Citat från: o0ger skrivet 09 Mars 2014 kl. 13:30

Man tackar!

de Gothia

Oj vad snyggt! Bakpartiet och fronten med alla detaljer var riktigt läckra! Var finns den sjöjungfrun som har rak stjärtdel?

Roger Brickjet

Båtar har jag inte inte så bra koll på egentligen men efter att precis ha byggt ihop min gamla barracuda igen ser jag hur mycket snyggare ditt skepp är! Fina former och kanonerna är väldigt söta :)

swestar

Många fina lösningar, bra klossat :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

andreaseldh

Mycket vackert! Och en så avancerad rigg ser man aldrig på Legos officiella skepp.

-DoNe-

Citat från: de Gothia skrivet 09 Mars 2014 kl. 20:08
Oj vad snyggt! Bakpartiet och fronten med alla detaljer var riktigt läckra! Var finns den sjöjungfrun som har rak stjärtdel?
I set 6243 "Brickbeards Bounty":
http://brickset.com/sets/6243-1
Citat från: swestar skrivet 09 Mars 2014 kl. 22:50
Många fina lösningar, bra klossat :)
Tack så mycket!
Citat från: Roger Brickjet skrivet 09 Mars 2014 kl. 20:27
Båtar har jag inte inte så bra koll på egentligen men efter att precis ha byggt ihop min gamla barracuda igen ser jag hur mycket snyggare ditt skepp är! Fina former och kanonerna är väldigt söta :)
Har fortfarande inte lyckats få mina händer på en BSB, ett av de finaste setten dem har tillverkat om du frågar mig ;-)
Citat från: andreaseldh skrivet 10 Mars 2014 kl. 09:37
Mycket vackert! Och en så avancerad rigg ser man aldrig på Legos officiella skepp.
Nepp, och det av en bra anledning. Hade jag sett ett set med sådan här rigg skulle jag springande skrikande därifrån (tar runt sisådär två århundraden att göra :-P)

jalex

Stiligt och bra byggtekniker!
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Teabox

Hade tänkt presentera det här bygget på framsidan under veckan, men blir lite svårt då bilderna är borta :(

Kan de bli återställda?

-DoNe-

Citat från: jalex skrivet 11 Mars 2014 kl. 09:25
Stiligt och bra byggtekniker!

Tack!

Citat från: Teabox skrivet 24 Mars 2014 kl. 10:27
Hade tänkt presentera det här bygget på framsidan under veckan, men blir lite svårt då bilderna är borta :(

Kan de bli återställda?
Har fixat bilerna nu. Vet inte riktigt vad som hände då dom fortfarande fanns kvar på Photobucked som jag för närvarande använder som hosting-sida. Men nu är dem tillbaka igen.  ;D

Superkalle

Helt klar ett riktigt kanon-bygge. (hö, hö)...

Gillar att du fått fram så realistiska former i sådan liten skala. Sånt ser man inte varje dag!
Möjligt finlir skulle kunna vara att sänka storseglen en aning närmare däcket, och att göra bogsprötet lite kortare. Men finlir som sagt.