På spåret - kategori C: Ur spår!

Startat av Skafte, 07 Mars 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Denna tråd är till för tävlingsbidrag i kategori C: Ur spår!

Bygg något av minst 10 LEGObitar som man INTE vill se på tågrälsen! Bara LEGO tillåtet, officiella (hela) klistermärken OK. Inga digitala bidrag i denna kategori! Öppet för alla forummedlemmar.

Publicera en (1) bild med största mått 640 pixlar i det här ämnet. Bilden skall vara publicerad senast söndag 16/3 kl 23.59. Vinnarna kommer dras slumpvis.

För mer info, se tävlingstråden!

Vänligen avstå från andra inlägg i detta ämne!

Ozp

Här kommer mitt bidrag.
Något man absolut inte vill möta på ett spår, eller någon annan stans för den delen är en älg.
Enligt danskarna är det krock med älg som orsakar alla tåg-förseningar på den svenska sidan.

shutter

Bevingade sista ord: -Är det där ett bakhåll eller?...

8)

scholm

Varken ond eller god vill väl egentligen att tåget ska krocka med mannen av stål...
Livet är som ett Legobygge - färggrant och fullt av möjligheter.

Kvarnbacka

Tomtens släde vill väl ingen krocka med.
Men vänta nu... Ser inte den där tomten lite bekant ut? Och vad har han egentligen i bagaget?

andreas E

Underhåll på spåret

Misa

Åh nej!
En tidigare helt okänd väldigt stor fågelart har byggt sitt bo på spåret. Hoppas tåget hinner stanna!
Annars är detta kanske både det första och sista som vi får se av den "Rödögda-glaspåfågeln"...

dalle

Etzel

En blåvals-baby är kanske inte det första man förväntar sig finna på ett tågspår, men när det väl händer kan det orsaka stora förseningar.

Eigenbrötler

Vad står på här? på det gamla tågspåret som återigen ska tas i bruk, så verkar det ytterst sällsynta och HÖGST fridlysta korvträdet (arbor salsicia) slagit rot, det är inget annat att göra, spåret måste dras om, så detta praktfulla träd kan blomstra i många år till.

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Wineyard

ByggareDan

Kommer BanditHarry komma över spåret till friheten eller kommer han att fastna och bli tagen av polisen (eller kanske tåget?)

/ByggareDan

nikerl

Den galna vetenskapsmannen Harry Hepp hade smugit iväg utom synhåll för att testa sin nya uppfinning på några lego-bitar han hade med sig. Uppfinningen fungerade storslaget och bitarna ökade i storlek (och vikt) till gigantiska mått. Harry kommer troligen inte att få bort dem innan tåget kommer. Uppfinningen vågar han inte testa igen...

mechamike

Saker man inte vill se på östra stambanan en måndagsmorgon
nr 237: Ett gäng döingar och början till en Zombie Apocalyps.
?

cptCalavera

När tåget går genom djungeln vill man inte möta på en sådan här. Om den inte är vänligt inställd så klart.
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera