Tävling: På spåret

Startat av Skafte, 06 Mars 2014 kl. 22:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Toot toot!

Hr Ordf Records D-lok

Nu är det dags att sätta fart! Det är en kort resa vi har framför oss, målet är bara 17 dagar bort, nämligen tågträffen i Eskilstuna 22/3! Då är det tänkt att priserna till denna tävling skall delas ut, så om vi skall hinna bygga, fota och rösta innan dess så gäller det att inte vila! En hel vecka med en bonushelg finns dock att spela på...

Tävlingen är tredelad, endast ett bidrag per kategori och medlem:

A: På spåret

Bygg något som går på LEGO-spår (förslagsvis med normal spårvidd), max 25x10 studs (inget överhäng)! Bara LEGO tillåtet, officiella (hela) klistermärken OK. Digitala bidrag måste bestå av delar som producerats i den aktuella färgen. Endast medlemmar i föreningen Swebrick får deltaga.

Publicera max 3 bilder, med största mått 640 pixlar i det här ämnet. Sätt den bild du vill ska representera ditt bygge först. Bilderna skall vara publicerade senast söndag 16/3 kl 23.59. Därefter följer en (snabb) omröstning på forumet.

Priser:
1. Horizon Express
2. Endor Rebel Trooper & Imperial Trooper Battle Pack (Speederbiken kan nog köra på spåret!)
3. Samma som i kategori C

B: Vid spåret

Bygg något som passar att stå intill en järnväg, max 16x16 studs (inget överhäng)! Bara LEGO tillåtet, officiella (hela) klistermärken OK. Digitala bidrag måste bestå av delar som producerats i den aktuella färgen. Endast medlemmar i föreningen Swebrick får deltaga.

Publicera max 3 bilder, med största mått 640 pixlar i det här ämnet. Sätt den bild du vill ska representera ditt bygge först. Bilderna skall vara publicerade senast söndag 16/3 kl 23.59. Därefter följer en (snabb) omröstning på forumet.

Priser:
1. Haunted House
2. Cavalry Builder Set (De slår läger bredvid spåret)
3. Samma som i kategori C

C: Ur spår!

Bygg något av minst 10 LEGObitar som man INTE vill se på tågrälsen! Bara LEGO tillåtet, officiella (hela) klistermärken OK. Inga digitala bidrag i denna kategori! Öppet för alla forummedlemmar.

Publicera en (1) bild med största mått 640 pixlar i det här ämnet. Bilden skall vara publicerad senast söndag 16/3 kl 23.59. Vinnarna kommer dras slumpvis.

Priser:
Fem vinnare får en av varje:
Jack Sparrow
Crawley
Hawkeye with Equipment
Ninjago Promotional Set
...samt en minifig från Lego World 2014

Vinnare som inte är på plats i Eskilstuna kommer få sina priser med posten.

Sätt igång och bygg!

AndersI

Får byggena vara visade förut, eller måste de vara 'okända'?

(Kan tänka mig att motorisera något som bara varit 'ögonmodell' tidigare)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Skafte

Njää... "Bygg nåt" innebär att det inte ska ha varit visat tidigare!

dalle

Är det en tillfällighet att Haunted house är pris i Vid spåret. Den påminner om Edward Hoppers berömda målning House by the Railroad.

Skafte

Bra noterat dalle! Precis så var min tanke med min långa konstutbildning bakom mig.

Inte alls.  ;)

dalle

Med en fil.kand. i konstvetenskap så noterar man sådant.

Wineyard

Citat från: dalle skrivet 08 Mars 2014 kl. 16:26
Med en fil.kand. i konstvetenskap så noterar man sådant.
Du får andra konstvetare att krypa tillbaka i sina skal ;)
Roliga tävlingar för övrigt!

Skafte

Nu är det bara slutspurten kvar!

Jag är mycket imponerad av många av bidragen som kommit in - bra jobbat på den korta tiden! Särskilt kategori B verkar populär med hela åtta bidrag! Är det förstapriset Haunted House som lockar månntro?

I kategori C finns det just nu fler priser än bidrag, så det är ganska stor chans att vinna...

Jag ser fram emot många bidrag nu på upploppet!

Häpp häpp!

Skafte

Om ni inte redan gjort det, bege er omedelbart till röstningstrådarna och hjälp till att utse segrare i kategorierna A och B!

Kategori A: På spåret
Kategori B: Vid spåret

Skafte

Grattis alla vinnare, tack till alla som bidrog med fina byggen och till alla som röstade!

Resultat:

Kategori A, På spåret:
1. Wineyard - Ett lok inspirerat av det klassiska General loket
2. Kwagge - På spåret-tävling
3. Shutter - Tunnelborr med gruvtåg

Kategori B, Vid spåret:
1. mordatre - Polen 1940
2. Wineyard - En bit av Pluppsalas tågstation
3. Ozp - Tågöverfall

Kategori C, Ur spår!:
Lottdragningen är genomförd, men vi håller den hemlig tills det avslöjas i Eskilstuna i morgon! Ingen mindre än vår eminente ordförande, Record, kommer dela ut priserna!

Jag hittade lite mer småkrafs från Lego World, så alla vinnare får något litet extra!

mordatre

Oj, var tvungen att dubbelkolla det hela men det verkar som om jag tagit hem min första förstaplats i en Swebricktävling. Och vilket pris sedan!  :o   Har inte Haunted house då annat blev prioriterat men nu kommer det pryda min Legohylla så vackert.
Tack arrangörerna av tävlingen och tack till övriga Swebrickare som röstade och ställde upp i tävlingen.

...och såklart grattis till övriga vinnare.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

dalle

Grattis mordatre du är väl värd första priset.
Bra tävling förövrigt med många bra bidrag.

Anders67

Grattis alla vinnare, ni var väl värda priserna! Det var hård konkurrans!

mechamike

Stor grattis till alla vinnare.. och kul att se så många fina byggen med så kort varsel...
?

Stigge72

Grattis alla vinnare, och tack till de som röstade på mitt bidrag!