70810 "MetalBeard's Sea Cow" (2741 delar!)

Startat av Limpfittz, 12 Februari 2014 kl. 10:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Eigenbrötler

fy fan säger jag, att min gissning var rätt, vidrigt.  >:(
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Nextuz

Citat från: Gray skrivet 17 Februari 2014 kl. 16:45
Citat från: marpe skrivet 17 Februari 2014 kl. 15:43Gissning. Om svenska butiker får betydande konkurrensnackdelar mot andra europeiska butiker så kommer det att knorras. LEGO kommer på sikt att få svårt att motivera högre priser i Sverige.  :)

Jag handlar i stort sett aldrig LEGO från svenska butiker (inte ens online) såvida det inte handlar om mindre set eller kraftigt rabatterade set. Finns ingen anledning att göra det när det mesta går att handla från Amazon till så mycket bättre priser. Visst skulle jag vilja stödja svenska butiker och den svenska ekonomin, men när skillnaderna är så stora så är det priset som gäller och där kan svenska butiker aldrig konkurrera.

Dock tror jag inte att LEGO kommer ändra sin prisattityd i Sverige. Den allra största majoriteten är föräldrar som handlar LEGO åt sina barn, och dom sitter knappast och beställer från utlandet. Dom betalar gladeligen fullt svenskt pris, och dom flesta vet nog inte ens hur mycket billigare det går att få tag på i andra länder.

Hursomhelst, angående Sjökossan.. Alldeles spektakulär, men att betala 900:- mer än vad britterna gör skulle jag aldrig komma för mig att göra. Skulle hellre köpa en lågprisbiljett och flyga till England och köpa den där än att betala svenska priset. Lär ju bli billigare också.

Kanske dags att göra lite instruktioner till folket (föräldrarna) om hur de ska beställa billigt från utlandet? ;)