[MOC] (WIP) - AndersI bygger CC-hus (flera stycken nu...)

Startat av AndersI, 21 Januari 2014 kl. 13:26

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

Sådär ja! Mu har lite av rappningen fallit av också. Ännu mer trovärdigt och snyggt gjort!

Illuwatar

Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Majkel

shutter

För mig som älskar CC-hus är detta en fröjd för ögat. Jag blir tårögd AndesI.

Anders67

Gillar verkligen versionen på bild 3, dörrens nederkant är ursnygg, gillar att putsen fallit av!

AndersI

Kom på att jag inte har visat taket än - så här blev det (och då fick vi förklaring till den fallna putsen,, också...)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Sollan

Kul! De är lite för bra på att vattna tror jag bestämt! Eller är det bjällaget som inte klarar trycket? Lite vågat att odla stora träd på taket kan man tycka. Vet värden om det?

Piskställningen är  klockren!

AndersI

Tror inte jag har visat upp den här versionen av caféet förut - 'gammalt' bygge...

AndersI

Nu har jag byggt två hus med hjälp av boken "the LEGO NEIGHBORHOOD book". Tekniken är lite intressant - man bygger ett bashus med lite pluppar på fasaden, sedan klär man fasaden. Så med mycket små variationer i tak och fasad kan man få ganska olika utseende.

MattiasKr

Stiligt, men det verkar gå åt sjuka mängder tiles med den tekniken.

Lite offtopic, men jag har sett den boken nämnas i ett par andra trådar. Kan du rekommendera den? Skriva en minirecension?

Illuwatar

Smart - ser ut att vara ett bra sätt att snabbt få en gata med variation. :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Sollan

AndersI

Nu har jag byggt en fasadskiss av ett hus jag fick syn på i Strängnäs. Två moduler brett, inga övriga sidor eller inredning.

Anders67

Mycket snyggt och ett svart plåttak till det där, gillar porten till innegården, känns typiskt svenskt.