Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

legobutik

Startat av Svartkrut, 15 December 2013 kl. 18:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Svartkrut

För ett tag sedan byggde jag en modell av legobutiken Brixit och här kommer lite bilder på bygget. Jag har dock inte fotograferat bygget själv (även om jag önskar att jag hade förmågan att ta så bra bilder) utan det är Daniel på Brixit som har fotograferat. Äras den som äras bör.

Barbaroux

Snyggt bygge. Man känner ju igen sig riktigt bra. Antar att Brixit var förtjusta i bygget?

Record

Den har man fått en glimt av förut :) Riktigt snyggt byggt, du har fått till hela miljön så man lätt känner igen sig, snyggt med Brixitloggan över porten, och skyltfönster moc`en i.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Illuwatar

Riktigt snyggt bygge med många delajer och hög realism (har dock aldrig varit i Brixit-butiken IRL). Skulle sitta fint med något motsvarande "modulariserat" till vårt CC... ;)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Svartkrut

Citat från: Barbaroux skrivet 15 December 2013 kl. 18:24
Snyggt bygge. Man känner ju igen sig riktigt bra. Antar att Brixit var förtjusta i bygget?
Tack. ja den kan ses på deras facebooksida.  :P
Citat från: Record skrivet 15 December 2013 kl. 18:32
Den har man fått en glimt av förut :) Riktigt snyggt byggt, du har fått till hela miljön så man lätt känner igen sig, snyggt med Brixitloggan över porten, och skyltfönster moc`en i.
Tack. Brixitloggan har Daniel fixat
Citat från: Illuwatar skrivet 15 December 2013 kl. 18:38
Riktigt snyggt bygge med många delajer och hög realism (har dock aldrig varit i Brixit-butiken IRL). Skulle sitta fint med något motsvarande "modulariserat" till vårt CC... ;)
Tackar. det låter som en bra idé. det kan ordnas.  :P

o0ger

Mycket kul och snyggt bygge! Fina färger och detaljer. Inga synliga studs ;) tumme upp!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Erik

Oj vad likt det var! Jättesnyggt  :)

mordatre

Använde bilderna i reportaget om dig och Brixit  som referens och det var riktigt likt. Snyggt byggt!
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Myko

Sollan

Så snyggt och vilken kul idé!

Svartkrut

Tackar. Kul att ni gillar bygget. Har länge funderat på att bygga något efter en verklig förlaga och tyckte att en legobutik var bra att börja med.  :)

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Roger Brickjet

Snyggt! Har bara sett lite bilder från stället men kände igen mig direkt utan att titta på loggan. Kul med alla små detaljer!

Sockerbit

Oj vad fint, mycket snygga detaljer och färger.

jalex

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter