13-12-11: Julutlottning! - NU MED VINNARE!

Startat av Skafte, 10 December 2013 kl. 11:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka

Jultomten är död. Nu hänger det på hans trogna nisse Victor att återuppliva honom så att klapparna kan delas ut även i år.

Teabox

Ibland när Tomten inte hinner med så anlitas leveranbud till några av de mer svårtillgängliga destinationerna. Astronauten är med för att önska lycka till.

Cakeman

Det började som en julgran men blev en julkrubba med vad som nu fanns till hand. Stora protester mot mitt jesusbarn som jag trots allt hävdade var det närmaste något lindat vi kunde komma. Annars finns här herde och Razcal har vingar så får agera ängel. Ryttarinnan skulle absolut vara med på bild och är väl en av de vise männen.

dalle

God jul med tre smällkarameller.

Svartkrut

Nu är jultåget på väg lastat med tomtar, paket, granar mm.
Loket och kolvagnen kommer från lonerangertåget, men vagnarna har jag mocat ihop.
Julbussen är Melvins.
God Jul  :D

MicroByggare

Wineyard

1986 möter 2012.

scholm

Som traditionen kräver har jag byggt mig en Legotomte lagom till jul och eftersom den innehåller mer än 20 bitar så borde den vara kvailficerad för denna tävling - så länge det inte finns ett maxantal bitar vill säga...

God jul på er alla och måtte det rassla skönt i era paket imorgon!!
Livet är som ett Legobygge - färggrant och fullt av möjligheter.

Fågelsko

Tomte med gran och julklappssäck

Etzel

En liten gran ute i snön.

och någon som verkar ha glömt sin luva...

God jul!

shutter

Inspirerat av officiellt set. Befolkat med CMF. Nöjd med spåret efter släden.

Sangela

I år blev det ingen äkta gran så jag pyssla ihop en i LEGO och vips kom julkänslan. Lite mysigt med ett kärt par och vänner runt granen.

God Jul! ;)
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

Record

Ho ho, detta ser onekligen illa ut, men det skall nog ordna sig, det viskas om  att nissarna öser kol för brinnande livet, så snart dyker dom nog upp :)

Friskt satsat, hälften vunnet..

Vibora

Till slut fick vi ihop alla WV set. God Jul!

mordatre

Jultomten behöver uppgradera sitt färdmedel för att hinna med allt på julen i framtiden. "Santas Viper" är byggd av delar från .

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.