13-12-11: Bygg en minifig!

Startat av Skafte, 10 December 2013 kl. 10:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Med anledning av Superkalles idé i Wineyards filosof-tråd här utlyses härmed en minifigbyggartävling!

Karl Marx av Wineyard

Regler:

* Komponera en minifig av en känd person, levande eller död (ni förstår vad jag menar. Minifigen skall inte vara död utan porträttera någon - som lever nu eller har levt - i sin levande form. Zombietävling kan vi ta senare).
* Bara officiella Lego-delar med befintligt tryck eller klistermärken tillåtna. Klistermärken skall vara avsedda att fästas på den aktuella delen och inte beskurna. Gubben skall bestå av minst ben, torso och huvud.
* Tillbehör skall vara relevanta och inte för många eller för stora. Till kapten Rödskägg är det OK med en värja och en pistol, men inte en skattkista (eller piratskepp). Tävlingen går ut på minifigen i sig och dess porträttlikhet.
* En (1) bild (max 640x480) publiceras i den här tråden senast 23.59 den 11/1 2014. Ange vem du avbildar.
* Vinnare utses genom röstning på forumet.
* Alla forummedlemmar är välkomna att delta, fler bidrag per person tillåtna.
* EDIT: Digitala bidrag tillåtna - förutsatt att alla delar tillverkats så att det är möjligt att göra gubben i plast!

Priser:
Vinnaren får välja först bland dessa tre, tvåan får välja sedan och tredjepristagaren får den som är kvar:

Darth Maul
(sponsrad av Lego)

Jor-El
(sponsrad av Lego)

Mirkwood Elf Guard
(sponsrad av Studbringer)

Frågor? Besvaras i tråden eller via PM!

Eigenbrötler

Då är jag först ut med en gubbe jag inte har delar till men gärna vill bygga, enkla delar kan tyckas, men har man nästan inga figs, så har man inte det... hursomhelst låt mig presentera den otroligt skickliga och tyvärr framlidne konstnären Bob Ross!

Känd för en del sköna citat bla: "you can almost paint with anything, all you have to do is practice"

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Vibora

Fortsätter med Ingmar Bergman i riktig plast. Det här kan bli en kul tråd.  :D

Sockerbit

Jag fortsätter med en annan regissör; George Lucas med TIE fighter.

Sockerbit

Här kommer en ung Wolfgang Amadeus Mozart.

Sockerbit

Fortsätter musik spåret med Georg Friedrich Händel (på dåligt humör).

Sockerbit

Här är Ludwig van Beethoven (också sur tydligen).

Sockerbit

Sista musikpersonen från mig är Johannes Brahms (med skräp i håret).

Sockerbit

Byter spår till konstens värld, en äldre Pablo Picasso. Rolig tävling det här!

Sockerbit

Här kommer mitt sista bidrag, puh. Barry Humphries som Dame Edna. han finns ju redan i LEGO som Goblin kungen i Hobbit-setet. Nu blir det inte fler från mig (tror jag) riktigt roligt det här  :D

Superkalle

Suveräna bidrag hitills. Dame Edna var klockren.

Får man föreslå att ni inte berättar vem det är ännu....vore kul att få gissa lite....åtminstone fram till omröstningen skall börja.  :)

Kvarnbacka

En favorit i repris från en gammal vinjettbild: Steve Irwin (1962-2006), alias Krokodiljägaren. Om reglerna hade tillåtit hade han förmodligen snarat en större reptil :)

Kvarnbacka

Mer musik: Thore Skogman (1931-2007), sångare, låtskrivare och underhållare i största allmänhet. Här ett porträtt från den tidigare delen av hans karriär.

Tie Fighter

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 15 December 2013 kl. 21:17
En favorit i repris från en gammal vinjettbild:

Den här tycker jag är så extreeeeemely klockren.  :D

Skafte

Jag vill inte vara en tråkmåns här, men kan vi begränsa trådinnehållet till tävlingsbidrag? Annars finns risk att
1) folk blir påverkade och röstar på bidrag med många positiva kommentarer (i och för sig inget dåligt, men det är kul om alla väljer sin favorit opåverkade av andras åsikter)
2) tråden blir mer oöverskådlig
3) tävlingsledningen måste trycka flera gånger extra på knappen "nästa sida" när hen ska få ordning på det hela...

Visst är det kul att inte veta vem det är när man ser bilden första gången, men kan vi få till att alla uppdaterar sina poster innan bidragstiden är slut så att vi till röstningen vet vem som avporträtteras? Lite svårt att avgöra porträttlikhet om man inte vet vem det är...