Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC: "Nu går det undan"

Startat av Teabox, 01 December 2013 kl. 10:43

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Grattis Teabox. Bakgrunden är väldigt effektfull.
Det är nästan så att vägen som karten står på förtar lite av effekten.

Tie Fighter

Den här hade jag missat! cool fartkänsla.

Teabox


mechamike

Snyggt klossat, jag gillar att du inte missat att smeta ut kantlinjen så att även den får lite fartkänsla och förstärker intrycket av fart.

Själv hade jag ingen gokart som ung, däremot fick jag och en polare som glada 14åringar underredet till en bubbla av en äldre kille som tröttnat på projekt "beach buggy" när han skaffade en Mazda vankel..

Efter en vinters skruvande för att få igång den blev det några korta provturer på småländska småvägar iannan den konfiskerades av hans far  efter att den parkerats lite lätt olämpligt i ett krondike vid sidan av vägen ::) 8)

Jag känner igen dig minfigs ansiktsuttryck, han såg ungefär lika dan ut när den "parkerades"..

Grattis till BB sidan.. är det din tredje eller fjärde?
?

Teabox

Citat från: mechamike skrivet 03 December 2013 kl. 09:30
Grattis till BB sidan.. är det din tredje eller fjärde?

Detta har blivit min tredje gång :)

Anders67

Det blir väl helgens förstasidesbild på swebrick och facebook!!
Den är ju sååå bra!

swestar

Citat från: Skrytsson skrivet 02 December 2013 kl. 23:07
Den streckade bakgrunden som föreställer rörelseoskärpa är det som verkligen står ut här. Grattis till publiceringen på Brothers Brick  :)
+1
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Häftigt!

Du visar på ett föredömligt sätt hur man kan skapa fina effekter med ganska enkla medel.