Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC: "Nu går det undan"

Startat av Teabox, 01 December 2013 kl. 10:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

En liten vinjett ifrån mina tonårssår.


Souped-up Gocart by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr


Souped-up Gocart by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

Kommer inte ihåg hur gammal jag var, men någonstans mellan när jag var 15-18 år så
fick några kompisar till mig en ram till en gammal gokart som de lyckades kombinera med en motor de hade "hittat" någonstans.

Gokarten fick stå hos hos mig och mina föräldrar för det var vi som hade plats till en gokart. Det blev ett antar varv på vägar runt området med en ful störtkruka på huvudet innan vi lyckades köra sönder den.

Ingen aning hur snabbt den gick. Troligtvis inte så snabbt som man tyckte då :D


Souped-up Gocart by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

Vinjetten får bli min nya avatarbild. Det är dags att byta och jag tycker den passar här på Swebrick. För ibland tycker jag Swebrick går framåt rätt så snabbt också :)

Anders67

Illa snyggt, inte bara att du fått in fartkänslan i bakgrunden utan den är snyggt färgkomposionerad!

shutter


Sollan


Superkalle

Vilken härlig idé  :)
Orginellt!


Lews

Snyggt byggt, fräsig kärra! Ansiktsuttrycket är väldigt passande.  :D

J. Israelsson

Snyggt!

Varför inte göra bakgrunden tredimensionell fast med samma rörelseoskärpa...

/ji
LEGO Ideas: My Neighbour Totoro

Huvudfoting

Smart, mycket smart...och snyggt!

Barbaroux

Roligt med lite nytänkande. Kommer dock sakna din gamla avatarbild lite som är var en av de mest klassiska på Swebrick.

Gideon

Bakgrunden är riktigt bra! Gillar ansiktsuttrycket på föraren också :)

Citat från: Barbaroux skrivet 01 December 2013 kl. 21:26
Roligt med lite nytänkande. Kommer dock sakna din gamla avatarbild lite som är var en av de mest klassiska på Swebrick.
Man kanske skulle starta en fd "avatar"-tråd med sådana? :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Teabox

Tack för alla komplimangerna :)

Citat från: J. Israelsson skrivet 01 December 2013 kl. 14:44
Varför inte göra bakgrunden tredimensionell fast med samma rörelseoskärpa...

Hade funderingar på det först. Men valde en enklare 2D-lösning för testa konceptet.

Citat från: Gideon skrivet 01 December 2013 kl. 21:45
Citat från: Barbaroux skrivet 01 December 2013 kl. 21:26
Roligt med lite nytänkande. Kommer dock sakna din gamla avatarbild lite som är var en av de mest klassiska på Swebrick.
Man kanske skulle starta en fd "avatar"-tråd med sådana? :)

Var rädd för att jag skulle komma till den punkten då jag inte skulle kunna ändra den bara för att "jag alltid haft den". Dags att ändra innan den blev allt för "helig" med andra ord. Saknar man min gamla så går den att beundra obeskuren här :)

de Gothia

Vad häftigt tänkt! Man ser direkt att det är hastighet på den lilla bilen! Roligt ansikte du fått till med! =)

Magnus den store

Smart bakgrund och väldigt passande ansikte.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skrytsson

Den streckade bakgrunden som föreställer rörelseoskärpa är det som verkligen står ut här. Grattis till publiceringen på Brothers Brick  :)

Gideon

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram