Gillar ni serier OCH Lego?

Startat av MasterBofSweden, 17 November 2013 kl. 21:16

Föregående ämne - Nästa ämne

MasterBofSweden

Titta då gärna in hos oss, vi har tävlingar med minifigurer och LEGO i priser var vecka också.

www.facebook.com/random404stuff

LEGO ger utlopp för min kreativitet.

MasterBofSweden

#1
här är en del till. Vi gör även saker på engelska, där vi är mer nördiga än så här. Planerar en Moc av ett kafé i avbytarsoffan, med geektema. Samt en spinoff med rollspel i en LEGOvärld när vi får plats att sätta upp den permanent.
LEGO ger utlopp för min kreativitet.

shutter

Hej.
Ni låter ju verkligen er kreativitet flöda :) kul att ni kan göra det tillsammans.

Om jag skulle vilja göra samma sak, är det något upphovsrättsligt jag behöver tänka på då?

MasterBofSweden

Det finns det säkert, om man tänker tjäna pengar på det. Vi gör det som fanart, och så länge inga pengar finnes för gamarna så bara cirklar dom. Vi planerar att sälja saker med tryck från serien och då kommer vi provar att utmana. Men inte just nu. Det finns prejudicerande fall där konstnärer typ  Lasse Åberg och en dansk konstnär vunnit mot Disney resp. Tintin, så hopp finnes. Så jag tycker det vi gör inte tar några som helst matpengar från Varken lego lr ngn annan. Men detta är kanske en diskussion för ett annat forum. Du kan nå mig på vår sida 8)
LEGO ger utlopp för min kreativitet.