Limpfittz bygger LEGOrum [Bildgalleri med många stora bilder] (uppdaterat 6/12)

Startat av Limpfittz, 10 November 2013 kl. 11:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Limpfittz

Hej alla LEGO byggare!
uppdaterat 6/12-13

I oktober fick jag och min sambo tillgång till våran nya lägenhet, en stor trea! Efter mycket planering och tänk så kom jag fram till att det "tredje rummet" skulle få bli ett LEGO rum, så jag har hållt på att renovera och fixa för att få i ordning så gott det går, här kan ni följa min resa till ett schysst LEGO rum! Kommentera mer än gärna och skriv vad ni tycker, eller om ni har frågor! :)

Äger uppskattningsvis runt 70.000 bitar som alla ska sorteras och rengöras.

Är cirka 55% klar än så länge

BILDER:

Så här ser det ut när man är nyinflyttad.. Planerna börjar smidas...

Här ser ni bland annat väggen till höger som min byggarbetsplats kommer vara på. där magin sker så att säga..

Andra sidan rummet där bland annat min dator kommer stå. Ignorera dem fula dörrarna som snart kommer bytas ut till vita!

andra sidan på "byggväggen" där jag kommer sätta upp hyllor. Här kommer jag även slänga upp en mycket intressant färg som jag tror ni kommer att gilla... ;)

Samma vägg, sekunderna innan den nya färgen kommer på plats. Och inte vilken färg som helst!!...

LEGO RÖD! :) Har med professionell hjälp tagit fram exakt samma kulör som en traditionell röd LEGO bit har! Detta bli alltså en fondvägg.

Färgen!

Bilder gör inte färgen rättvisa, otroligt vackert!

Det tar sig..

Hela väggen är nu målad. Snart ska jag dra bort tejpen och se väggen i helhet! Är MYCKET nöjd!

Färgen har torkat, och det är dags att börja flytta in möbler, testade med ett gammalt bord jag hade, men blev missnöjd med hur det såg ut.. IKEA nästa!

Dessa 2 bord tillsammans borde göra susen.

Och mycket riktigt så gjorde dem susen! Nu har jag en stor arbetsyta! Alla sorteringsskåp ni ser på bilderna går att hitta på Biltema och Clas Olssons, har en del Racco skåp men också några av okänt märke (som faktiskt är bättre än racco)

Köpte även en FORSÅ lampa som jag tyckte var jävligt snygg. Perfekt byggarbetsljus.

Kontrollerat kaos ;)

OBS, skåpen ska INTE stå på bordet, dem ska hänga på väggen men har inte fått hem alla skåp än, har beställt 8 stycken till.

Tog denna bild igår, har börjat sortera lite granna. Mycket tidskrävande men otroligt kul! Efter sorteringen kommer rengörring av alla LEGO bitar.

Dagsläget, kommer uppdatera frekvent så håll ögonen öppna! Guldstjärna till den som kan hitta och

Började sätta upp hyllor i går kväll, har tänkt ha 5 stycken IKEA hyllor.

Här kommer blandannat mina lådor stå, med LEGO delar som är för stora för mina sorteringsskåp.

Här sitter min sambo och håller uppe tunga hyllor medans jag tar bild ;)

4 av 5 hyllor uppsatta. Den femte hyllar var skadad så jag kommer byta ut den till helgen när vi ändå ska till IKEA.

Det kommer inte se ut så här på hyllorna när allt är klart - ville bara testa dem lite!

Uppdatering 6/12-13

Denna bjässen har tagit upp mycket utav min tid på senaste! Blev klar för någon dag sen!

Har fått vänta i 3 veckor nu på att mina sorteringsskåp skall anlända, men nu är dem äntligen här!

Nu börjar det likna något! Har sparat några cm från bordet till skåpen så man kan städa ordentligt!

Snart klar.. FY FAN va jobbigt det var att få upp dem!

Börjar se ljuset i slutet av tunneln. Ser ju bra ut!

Hyllorna börjar även fyllas. Sorteringen tar lång tid alltså.

Hyllorna!

Sortering pågår! Kontrollerat kaos!

KOMMENTERA GÄRNA!
Är verkligen så jävla nöjd än så länge, det är jätte avslappnande att sätta sig och bygga lite i bland i nya rummet! Nästa uppdatering kommer husa lite väggdekorationer förhoppniongsvis! har ni tips på vart jag kan få tag i LEGO posters så skriv gärna! Söker minimalistiska schyssta motiv! te.x http://designyoutrust.com/wp-content/uploads7/LegoPoster.jpg
Läser alla svar ni skriver, och uppskattar verkligen eran åsikt! :)

Kvar att göra:
Fixa väggdekorationer
Fixa ny stol
Sätta upp hyllor (saknas en)
Sortera klart
rengöring av LEGO bitar
Få hem alla sorteringsskåp
montera skåp på väggarna
och MYCKET mer
-Time you enjoy wasting is not wasted time-
Instagram: instagram.com/kattstrumpa
Flickr: flic.kr/ps/2Gp9Ck
Reddit: reddit.com/user/Kattstrumpa/submitted/

MartinAberg

Ser ut att bli ett trevligt rum.
Gillar färgvalet!
Stolen är IKEA med eller?

stej123

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Limpfittz

Tack alla, blir att bygga lite mer idag, och försöka få i ordning på allt Technic LEGO.

Citat från: o0ger skrivet 11 November 2013 kl. 08:42
[bilder]
Guldstjärna tack ;)

Citat från: Wineyard skrivet 11 November 2013 kl. 10:47
Skulle tippa att det är Linnmon-skivor och Adils-ben från Ikea.

Det stämmer bra!

Citat från: MartinAberg skrivet 11 November 2013 kl. 06:20
Ser ut att bli ett trevligt rum.
Gillar färgvalet!
Stolen är IKEA med eller?

Stolen heter LILLHÖJDEN och är väldigt bekväm, valde en utan armstöd för att komma närmare bordet.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70233242/#/10221402

Record

Ser mycket bra ut, fin arbetsyta du fått till, detta skivbord rymmer ju lätt ett par 48 plattor och det finns utrymme för att härbärgera bitar kring bygget, tummen upp :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

shutter

Verkligen underhållande att följa och fina foton också!
:D

Cakeman

Väldigt kul att se hur ditt rum utvecklas! Men ett rum av tre? Din sambo verkar fantastiskt snäll, en eloge till henne.

Anders67

Trevliga bilder och kul att följa omvandligen till ett riktigt fint AFOL hem  :D

Roylex

Alltid roligt att se andras LEGOrum/byggplatser. Många bra bilder.

Limpfittz

Citat från: Cakeman skrivet 12 November 2013 kl. 09:09
Väldigt kul att se hur ditt rum utvecklas! Men ett rum av tre? Din sambo verkar fantastiskt snäll, en eloge till henne.

Haha! Hon klagar inte, faktum är att hon t.om bygger lite själv i bland när hon får lust! Plus att våran lägenhet är väldigt stor, så vi har gott om plats :)

---------------------------

Tack alla för era komplimanger! :)