Crane Truck 8258 modifierad

Startat av Lundgren, 30 Oktober 2013 kl. 14:49

Föregående ämne - Nästa ämne

Lundgren

Håller på för fulla muggar att modifiera min 8258.
Har byggt om den med Twin hjul på axel 3 och 4 sen har jag även stoppat dit en 5'e axle med styrning också.
Faktiskt så är allt bakom dem röda panelerna ombyggt!
Detta är mitt första snot bygge någonsin och det skiljer sig ju en hel del mot vad jag är van vid!
Men oj så skoj, och vilka möjligheter det finns! :D gäller bara att lära sig!



Bilder på allt kommer så fort jag får tid!

Lundgren

Här är en bild på hur styrningen funkar.


Inser att jag måste byta ut dem grå pinsen som håller skärmarna till svarta!


O en till med flaket på.


Nästa steg nu är att RC konvertera den och bygga om kranen också!

Roylex

Det där var en klar förbättring. Blir sugen på att göra någonting liknande  :)

Lundgren

Tack tack! Ja nu ser den ju lite mer verklighetstrogen ut!
Håller på att bygga upp mitt lager utav delar så framöver kommer det nog komma fler egna kreationer. Twinhjulsmontaget är mycket hämtat ifrån Designer Han's sida.
Med en del ändringar för att få till det med den 5'e axeln och för att dem bakre stödbenen fortfarande skall fungera!
Har precis lärt mig BL nu också så alla delar jag använt till detta bygget har jag beställt därigenom.
Senaste ordern jag la var alla delar till att bygga Ultimate 8043'an så det skall bli spännande när jag får hem!
Återigen jag är som sagt helt grön på detta för mig nya Technic byggandet, finns så mycket mer delar nu än för 15 år sedan! :)

Swe_mckvack

Kul att se en mod på 8258!
Den är på min top 5 lista över bästa lego set.
Och att du gör den längre och maffigare är härligt att se.
Har du lyckats få så att vinklarna blir rätt på alla hjulen när den svänger?

Swe_mckvack

Citat från: Lundgren skrivet 30 Oktober 2013 kl. 19:21
Återigen jag är som sagt helt grön på detta för mig nya Technic byggandet, finns så mycket mer delar nu än för 15 år sedan! :)

Jo man får tänka om helt nu, men när man kommer in i det så är det så mycket bättre.
Nu kan man få stabila byggen i alla axlar utan "brick-plate-plate-brick"