Svenskt RC-lok - Lite uppdaterad design

Startat av Selander, 28 Oktober 2013 kl. 18:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Selander

Har uppdaterat designen på RC-loket för större likhet med förlagan, innan dess resa mot Karlstad  ;D

-Sidorna justerade till fler "korrugerade" bitar, och dörren är ny och försänkt med endast 1/4 plate offset.  (0,8mm)
-Taket nu i LBG, och använder några av de nya brackets som kommit senaste året.
-Sidofönster fram nu 60592.
-Bogies och underrede uppdaterade.

Hoppas det blev bättre så här  :)

Eigenbrötler

snyggt! hur har du gjort offseten på dörren?
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

robban

Superb selander, ska stå vänta vid perrongen  ;D
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

ByggareDan

Ser ut som dörren är en "Etzel"dörr dvs tile under och dörren lös i ramen liksom intryck/pressad på plats.

/ByggareDan

LarsC


Selander

Dörren sitter fast.Lösningen kräver technic bricks och placering 1/2 stud offset + plate => 0,8mm.
Länk nedan säger allt. Blir riktigt nice faktiskt.

http://farm4.staticflickr.com/3679/10144907284_9cfe486a74_c.jpg

bileam


Record

Du har lyckats jättebra, som vanligt :), tänk den dagen 2877 kommer i orange!!
Friskt satsat, hälften vunnet..

Selander

Citat från: robban skrivet 28 Oktober 2013 kl. 18:43
Superb selander, ska stå vänta vid perrongen  ;D

Bra, hoppas du blir nöjd.

Jag ska nog bygga ytterligare två stycken.... kanhända det finns någon spekulant ?

Selander

Citat från: Record skrivet 28 Oktober 2013 kl. 19:04
Du har lyckats jättebra, som vanligt :), tänk den dagen 2877 kommer i orange!!

Tackar !!
Ja du den dagen  ;D
Tan 2877 kom ju härom året så.....

ByggareDan

Smart lösning med dörren, tjusigt tåg med hög igenkänningsfaktor dessutom  :)

/ByggareDan

Record

Citat från: Selander skrivet 28 Oktober 2013 kl. 19:05
Citat från: robban skrivet 28 Oktober 2013 kl. 18:43
Superb selander, ska stå vänta vid perrongen  ;D

Bra, hoppas du blir nöjd.

Jag ska nog bygga ytterligare två stycken.... kanhända det finns någon spekulant ?

Spekulant på att åka med eller :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

Selander

Citat från: Record skrivet 28 Oktober 2013 kl. 19:15
Citat från: Selander skrivet 28 Oktober 2013 kl. 19:05
Citat från: robban skrivet 28 Oktober 2013 kl. 18:43
Superb selander, ska stå vänta vid perrongen  ;D

Bra, hoppas du blir nöjd.

Jag ska nog bygga ytterligare två stycken.... kanhända det finns någon spekulant ?

Spekulant på att åka med eller :P

Om du PM:ar så får du svaret  8)

Eigenbrötler

har du byggt några svarta RC lok? de är rätt så läckra också, inte lika ikoniska som de orange och de blå, och de gula detaljerna kan ju bli marigt i LEGO.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Selander

Citat från: Eigenbrötler skrivet 28 Oktober 2013 kl. 20:19
har du byggt några svarta RC lok? de är rätt så läckra också, inte lika ikoniska som de orange och de blå, och de gula detaljerna kan ju bli marigt i LEGO.

Kolla min sida på Flickr.
Där finns det du frågar efter.

http://www.flickr.com/photos/45034697@N03/