[MOC] Final Fantasy - The Fenrir

Startat av jalex, 17 Oktober 2013 kl. 23:20

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

För några veckor sedan satt jag för skojs skull och funderade på vad för slags kända film eller tvspels-fordon som inte det skapats något projekt om på CUUSOO. Och jag funderade på om inte Final Fantasy, som är en känd rollspelsserie, hade något välkänt fordon. Jag kom till slut fram till motorcykeln som huvudkaraktären Cloud i filmen Final Fantasy - Advent Children använder. Blev genast fascinerad av designen av motorcykeln och blev inspirerad av hur den bäst kunde byggas i LEGO.

Jag fick bygga om den en hel del gånger innan jag var nöjd med designen. Jag ville hålla en hög detaljrikedom, men samtidigt ha den i någorlunda minifig-storlek. Något som jag inte fick till var möjligheten att sätta fast svärdet i "vingarna" som sitter på främre hjulet, som det går att göra på originalet i filmen. Däremot går det att vinkla vingarna utåt. Clouds hår är en röd  53981 som jag färglagt i Photoshop.

Dessvärre blev inte projektet till CUUSOO godkänt, på grund av att just Final Fantasy inte stämde in på deras guidelines.

Hoppas ni gillar den! Kommentarer och konstruktiv kritik är välkommet! :)

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

swestar

Riktigt fin skapelse.    

Final Fantasy 7 trollband mig många många timmar när det begav sig  :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

jalex

Citat från: swestar skrivet 17 Oktober 2013 kl. 23:34
Riktigt fin skapelse.    

Final Fantasy 7 trollband mig många många timmar när det begav sig  :D

Tack! Jag har faktiskt aldrig spelat Final Fantasy 7 (hade bara SNES :)), men minns att jag alltid tyckte det verkade väldigt coolt.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter